Alles draait om liefde voor de klant - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Alles draait om liefde voor de klant

14 apr 2011

Van een onzer verslaggeefsters
Utrecht - Zonder klanten geen zaken en zonder zaken geen inkomsten. Een gemiddelde consument krijgt per dag tenminste 700 prikkels van buitenaf, maar kan ervan slechts zeven onthouden, onderscheiden is het devies. ,,Het komt hier op neer: positioneer je boodschap in de kop van de klant."

Schiphol Plaza is volgens Eugène Roorda het retailparadijs van Europa. ,,Alles bekoort, alles is mooi en alles prikkelt er de zintuigen." Roorda, directeur van Roorda Reclamebureau, is een van de sprekers tijdens de Week van de Ondernemer (WvdO). ,,Het gaat niet alleen om de inhoud van de boodschap, maar ook om de vorm. Klanten moeten je onthouden en dat hebben de winkeliers op Schiphol goed begrepen."

Dirk van den Broek
Roorda lepelt tijdens de inspiratiesessie talloze oneliners op. Eén ervan: ,,Merken zijn de kerken met eigen religies. Een bedrijf zoekt parochianen om samen bindend bezig te zijn en het merk met elkaar te kunnen vieren. Dit klinkt abstract, maar het is eenvoudig. Een ondernemer moet van zijn klant gaan houden en de klant omarmen. Mijn bureau werkte voor supermarkt Dirk van den Broek. Toen ik de supermarktdirecteur ontmoette, merkte ik dat we niet direct een klik hadden, maar ik wilde per se deze klant binnenhalen. Hij is miljardair en heeft een auto met chauffeur, ik reed op dat moment een tweedehands Hyundai. Als ondernemer moet je alles voor de klant overhebben, eerst moet je geven en dan pas kun je nemen. Het is me gelukt, mijn bureau introduceerde de rode Dirk boodschappentas. We verdienden er niet meer dan 600 gulden mee, maar de supermarkt werd wél mijn klant."

Tips
Handvatten om een succesvolle ondernemer te worden heeft de reclameman genoeg. ,,Vier je bedrijf als een grote held. Oftewel; wees trots op wat je hebt neergezet en vertel jezelf en je werknemers dat de organisatie de beste is in zijn soort. Maak ook alles persoonlijk, schroom niet om hulp te vragen. Wees zo onbescheiden mogelijk, je moet durven, niet eerst denken maar vooral doen. Door een stap te zetten, ontstaat er een nieuwe werkelijkheid. En de laatste, iedereen weet het wel: liefde plus lol is geld. Succes."

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..