Zou er bij KPN een belletje gaan rinkelen? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Zou er bij KPN een belletje gaan rinkelen?

1 apr 2011

KPN beweert zelf dat ze keihard hun best doen om de Klantgerichtheid te verbeteren. Wij hebben op dat vlak de afgelopen maanden de nodige ervaring op mogen doen met KPN. We hadden namelijk problemen met de mail.

Volgens de KPN werd de afzender Houden van Klanten misbruikt door andere partijen die spamberichten verspreiden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. We belden met de KPN om een en ander te bespreken. Ik zal u besparen hoeveel telefoontjes en loketten verder we aan het juiste adres waren, maar uiteindelijk hebben we daar de hulp van een bekende bij in geroepen.

Een bijzonder aardige monteur kwam de zaak bekijken en adviseerde ons hoe het op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan. We kregen de nodige spullen opgestuurd. Een andere opnieuw zeer vriendelijke monteur (dezelfde kan je niet krijgen) kwam om een en ander te installeren. De monteur moest ons teleurstellen. "Dit gaat nooit werken", zo liet hij ons weten. "Wie heeft dit nou geadviseerd?"

Hij legde duidelijk uit waarom het niet zou werken en belde met zijn collega's van de binnendienst. Die begrepen helemaal wat hij bedoelde. Hij stak er al zijn energie in en gaf aan dat de administratie niet klopte in combinatie met de lijnen die er liggen. "Dat moet worden aangepast, anders kunnen we het nooit oplossen", zo gaf hij aan. Na het nodige heen en weer gepraat gaf hij aan wat er moest gebeuren. Ze zouden het gaan regelen, maar erg veel vertrouwen in zijn eigen organisatie had hij helaas (of is het terecht?) niet.

Onze contactpersoon in Groningen hoopte er ook het beste van. En zo kwam het advies dat er een losse nieuwe lijn zou moeten komen. Tien mails en brieven volgden. Regelmatig op een andere naam, anders geschreven en ga zo maar door. Dat beloofde weinig goeds. Enkele weken later kwam de nieuwe box. Maar helaas, ook deze bleek niet te installeren. Om moedeloos van te worden. Opnieuw veel moeite en energie voor niks. En bij KPN snappen ze niet waarom hun eigen monteurs zo moeilijk doen. Volgens hun administratie zou het allemaal moeten kunnen. Dat daar ook nog een Klant de dupe van is, lijkt wel het laatste waar ze zich druk om maken.

Aangezien we binnen een half jaar gaan verhuizen, hebben we de moed maar opgegeven en besloten om het te laten zoals het is. De genomen maatregelen tegen "insluipers" doen gelukkig hun werk, dus de grootste noodzaak is verdwenen.

We hebben de KPN laten weten dat we vanwege het niet werken van de geboden oplossingen van de uitbreidingen afzien. Tevens gevraagd of ze nogmaals willen proberen hun eigen administratie kloppend te maken. Wel zo makkelijk als we straks gaan verhuizen. Sinds die tijd hebben we 5 mails en 8 brieven ontvangen met dezelfde inhoud. Ze bevestigen het opzeggen van het abonnement en vinden het jammer dat we weg gaan. Soms gericht aan de heer Cats en soms aan de heer Houden van Klanten. Met als prachtige aanhef "Geachte heer Houden van Klanten". Hoezo een brief op maat? We gaan helemaal niet weg, maar het lijkt er op dat zij dat wel graag willen. En het goede gevoel dat de administratie inmiddels op orde is, hebben ze logischerwijs ook niet weg kunnen nemen.

KPN is toch gespecialiseerd in communicatie? En behoorlijk groot in telefonische communicatie? Bellen met een Klant lijkt bijzonder lastig. "Neen mijnheer, die mogelijkheid hebben wij niet". Schrijven gelukkig wel, want gisteren kwam de elfde brief binnen. Ook aan de heer Houden van Klanten. Blijkbaar gaat er geen belletje rinkelen bij die aanhef.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..