Humeurige servicemedewerker imagokiller  - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Humeurige servicemedewerker imagokiller

Humeurige servicemedewerker imagokiller

25 feb 2011

Snelheid in service is het paradepaardje voor veel organisaties. Maar volgens onderzoek van ProAssist, service partner van onder andere Nespresso, CCV, RaboMobiel, BelCompany en T-Mobile, speelt de vriendelijkheid van medewerkers een nog veel grotere rol.

* De vriendelijkheid van een servicemedewerker heeft voor 92% van de respondenten in grote mate invloed op het beeld dat men van een bedrijf heeft
* Voor 93% is een onvriendelijke medewerker reden over te stappen van bedrijf

Een defect product of een storing vinden gebruikers vervelend, maar wanneer dit goed opgelost wordt is dit geen reden om over te stappen naar een concurrent. Wel zegt 93% dat slechte service een reden is om ergens anders klant te worden. Onder slechte service wordt vooral het gedrag van medewerkers verstaan bij persoonlijk contact of correspondentie via de e-mail. Opvallend is de positieve invloed van een vrolijke medewerker: 84% van de vrouwelijke respondenten zegt hier zelf ook blijer van te worden, tegenover 75% van de mannen.

ProAssist liet het onderzoek uitvoeren om erachter te komen in hoeverre service van invloed is op het imago van een bedrijf. Niet alleen de technische kennis van medewerkers moet van het hoogste niveau zijn, ook de manier waarop wordt omgegaan met klanten is daarbij zeer belangrijk.

Bron: www.persberichten.com

Noot van Houden van Klanten: Iedere medewerker kan het verschil uitmaken onafhankelijk van de randvoorwaarden. Dat blijkt eens te meer uit dit onderzoek.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing