Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Mei 2008 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Mei 2008

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Mei 2008

12 mei 2008

Wie is verantwoordelijk voor externe Klant- en interne Klantbehoud?

Ook al is het management volledig overtuigd van het nut om meer uit bestaande Klanten te halen, het zijn de mensen met Klantencontact die dit waar moeten maken. De overtuiging dat een Klant én goede medewerkers moeten worden behouden, dient op ieder niveau van de organisatie te worden ondersteund om er een succes van te maken. Al bij de selectie van nieuwe medewerkers moet u er op letten dat de nieuwe collega dit in zich heeft. Trainingen en management moeten hierop gericht zijn. Veel organisaties keren bonussen uit aan verkopers die hun target halen, onafhankelijk of het uit nieuwe relaties of bestaande Klanten wordt behaald. Het behouden van een Klant wordt niet of nauwelijks beloond. Tegen de achtergrond van het belang van langdurige Klantrelaties werkt dit contraproductief voor de organisatie. Voor goede werknemers geldt het niet anders. De meeste aandacht gaat vaak uit naar de collega's die niet zo goed functioneren, terwijl het juist andersom zou moeten zijn. Wie pakt die verantwoordelijkheid op binnen uw organisatie?

Waar gebeurd

Ik belde met een organisatie over de afschrijving van mijn creditcard. Ik kreeg vervolgens het volgende bericht: "In verband met drukte hebben wij helaas te maken met een wachttijd van langer dan 15 minuten. Wij adviseren u op een later tijdstip terug te bellen en verbreken nu de lijn."

Eckart Wintzen overleden

Onlangs is Eckart Wintzen helaas overleden. Een begaafde man met een geweldige visie en passie voor ondernemen. Zijn boek Eckart's Notes kan ik van harte aanbevelen. Bijgaande passage uit zijn boek wil ik u niet onthouden. "Ken je dat gevoel, dat als je door een ongeïnteresseerde telefoniste eindeloos in de wacht wordt gezet? Dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ineens denkt: "Ach, val toch dood!" Op dat moment gooi je de telefoon er op. Om nog maar de zwijgen van die irritante computergestuurde telefooncentrales. Zo'n irritatie kan net zo makkelijk iemand overkomen die net van plan was om wellicht een project van tien miljoen uit te besteden. Daarom heb ik mij dus ook altijd bemoeid met de selectie van receptionistes/telefonistes. En als het hen, heel menselijk, niet lukt om altijd lief, open en goedgehumeurd te zijn dan neem je er twee die elkaar afwisselen. Ik denk dat onze receptionistes Stance en Hennie ons over de jaren meer goodwill gebracht hebben dan we ooit bij elkaar hadden kunnen adverteren. Altijd vrolijk en vriendelijke en altijd hulpvaardig. Dat waren nog eens ‘woordvoerders'!"


Investeer in medewerkers die willen blijven

Succesvolle organisaties investeren in het succes van hun medewerkers. Veel organisaties die kampen met een hoog verloop, investeren niet in hun medewerkers omdat die de neiging hebben snel te vertrekken. Wat gebeurt er als u het andersom doet? Investeer in medewerkers die willen blijven en bereid zijn die stap extra te doen. Als u superieure prestaties verwacht, doe dan ook investeringen die dergelijke verwachtingen rechtvaardigen.


1000e lezer nieuwsbrief aangemeld

Afgelopen maand kregen wij de 1000e aanmelding voor onze nieuwsbrief. Uit de vele reacties die we krijgen, weten we dat het aantal lezers van de nieuwsbrief vele malen groter is, omdat die door veel mensen wordt doorgestuurd. Hartelijk dank daarvoor. U fungeert daarmee als ambassadeur. We zijn trots op dit getal en verloten daarom graag een kleine attentie. Vindt u het leuk om op zondag 25 mei van 14.00 tot 16.00 naar de familievoorstelling Floddertje in Vlaardingen te gaan? Wij hebben op de vierde rij 5 stoelen beschikbaar. Stuur voor 17 mei een e-mail naar feike@houdenvanKlanten.nl. Wie weet bent u de gelukkige winnaar van de kaarten. Wilt u aangeven hoeveel kaarten u zou wensen met een maximum van 5 uiteraard? Succes.

Het is zo simpel: het gaat om onverwachte aandacht

Tot volgende maand!

Nieuwsbrieven van de jaren hiervoor kunt u vinden op www.cmenc.nl. Klik vervolgens door op de button Nieuws.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing