Volg Houden van Klanten
Tweets van @HoudenvKlanten
DHL wil geen nieuwe Klanten: aangeleverd door een relatie
Als verzamelaar van goede en slechte klantervaringen, moet ik even deze kwijt.
Er moest voor mij in Düsseldorf een pakketje worden afgehaald en in Den Haag worden bezorgd. Dus heb ik DHL gebeld. Ik ben daar geen Klant, maar ik heb ze gebeld om te informeren of het kon en wat het kostte.
Ik werd keurig te woord gestaan, door iemand die zei dat het kon, maar vertelde mij de uiterst merkwaardige boodschap dat hij geen prijs kon noemen omdat ik geen Klant ben!? Moet ik dan eerst mijn bestelling doen, zodat ik Klant word om vervolgens te horen wat het kost?
"Dat is ons beleid mijnheer", was het antwoord van de medewerker. Noemen ze dat Klantvriendelijkheid bij DHL? Kennelijk wel, want een Klant krijgt wel zijn prijsopgave.
"U stuurt me dus rechtstreeks naar de concurrent?" "Helaas wel, mijnheer."
Vervolgens belde ik de met FedEx, die me direct de prijs noemde. Wat een gemiste kans en wat een nodeloze irritatie veroorzaakt dat. Achteraf had de DHL-medewerker me gewoon kunnen vragen of ik mijn adresgegevens wilde doorgeven. Dat zou toch voldoende moeten zijn, maar zelfs dat deed hij niet. Dom. Een gemiste kans!