Verhagen vindt dat klantenservice beter moet - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Verhagen vindt dat klantenservice beter moet

13 dec 2010

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken gaat bedrijven aanspreken op de kwaliteit van hun klantenservice. Hij doet dat naar aanleiding van vragen van Tweede Kamerleden en een landelijke actie van cabaretier Youp van 't Hek. 

Verhagen nodigt de Klantenservice Federatie op korte termijn uit voor een gesprek. Volgens de minister is er al wel het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, maar moet de klantenservice verder worden verbeterd. "Dit moet echt beter", schrijft hij in een brief aan de Kamer.

Youp van 't Hek legde wat Verhagen betreft "de vinger op de zere plek met zijn actie". Van 't Hek was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-Mobile. De slechte service van helpdesks noemde hij het "legaal naaien van klanten". Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.

Afrekenen
Verhagen constateert in de brief aan de Kamer dat het belangrijk is dat "consumenten met hun voeten kunnen stemmen als ze ontevreden zijn over de service; dat zij bedrijven afrekenen op slecht presteren".

Maar tegelijk blijkt dat consumenten vooral op de prijs letten bij de keuze voor een aanbieder en "niet zozeer op kwaliteit van de service". "Het is dan ook deels aan consumenten zelf om hier scherp(er) op te kiezen."

Ondanks het gesprek dat Verhagen aangaat met de Klantenservice Federatie voelt hij niet meteen voor het opstellen van wet- en regelgeving. Uiteindelijk gaat de overheid niet over de serviceverlening van bedrijven in een concurrerende omgeving, aldus de minister.

Trotse pikkies
Youp van 't Hek is blij met de reactie van Verhagen. "Het is goed dat de politiek nu ook iets doet." Van 't Hek is opgetogen dat zijn actie iets heeft losgemaakt. "Nu hopen dat het niet inzakt en dat de mensen niet in gaan tukken."

De cabaretier hoopt dat er weer normale helpdesks in Nederland komen. "Gewoon met goede service en tegen normale prijzen." Van 't Hek heeft via via gehoord dat zijn actie ook bedrijven aan het denken heeft gezet. "Het zijn natuurlijk trotse pikkies dus ze zullen nooit naar buiten treden om mij gelijk te geven. Maar ik heb ze in ieder geval wakker geschud."

Bron: www.nu.nl 9 december 2010

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..