Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie december 2010 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie december 2010

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie december 2010

2 dec 2010

Wordt 2011 het jaar van de enthousiaste medewerker en Klant (Burger, Patiënt) in uw organisatie?
Natuurlijk weet u dat een enthousiaste Klant nieuwe Klanten aanbrengt. En natuurlijk weet u dat een écht tevreden medewerker voor meer succes zorgt. Dat daarmee de kosten omlaag gaan en de opbrengsten omhoog. De enthousiaste Klant als Ambassadeur is juist in economisch moeilijkere tijden een perfect thema om in 2011 in uw organisatie centraal te stellen. De focus op de enthousiaste medewerker en Klant gaat u veel goeds brengen. Het is een kwestie van willen én doen. Veel succes daarmee. 

Een tevreden Klant ≠ enthousiaste Klant
Bij veel organisaties hoor ik dat ze streven naar tevreden Klanten. Een prima streven, maar een tevreden Klant is naar mijn idee het minimale vereiste, een enthousiaste Klant het gewenste doel. Een tevreden Klant hoeft niet garant te staan voor enthousiasme en zal u in dat geval geen nieuwe Klanten opleveren.

Waar worden uw Klanten blij van? Een simpele vraag die bijna nooit letterlijk aan Klanten wordt gesteld. Waarom niet? Het antwoord daarop kan u veel wijzer maken. Het is immers veel leuker om bij positieve zaken stil te staan dan bij negatieve. 

Het klinkt ongeloofwaardig
Als u er in slaagt om van de Klant een enthousiaste te maken, verhoogt dat de Klantentrouw aanzienlijk. Klanten verliezen heeft een forse impact op het rendement van uw organisatie. Investeren in hoge(re) Klantentrouw (lees enthousiaste Klanten) is uitermate rendabel. Een vermindering van het Klantenverloop met 5% kan een rendementsstijging van 25 tot 85% betekenen. We hebben het dan niet over een stijging van de omzet, maar de winstgevendheid van de organisatie! Tel uit uw winst. 

Als het u lukt om het aantal enthousiaste Klanten voor uw organisatie in 2011 toe te laten nemen, gaat het rendement fors omhoog. Om over het werkplezier maar niet te spreken. Alle neuzen dezelfde K(l)ant op. 

Klantgerichtheid is niets nieuws
Het is de kunst om de Klant in alle handelingen binnen de organisatie centraal te stellen. Een mooi startpunt is om alle medewerkers het boek "Theorie bestaat niet! Over Klantgerichtheid in de praktijk" te laten lezen en ze te vragen hier 5 actiepunten voor de organisatie en 5 voor zichzelf uit te halen.

Het boek is te bestellen op de volgende pagina.

Wellicht ook een leuk idee als decembergeschenk. U kunt het aan Klanten weggeven en ze vragen een aantal actiepunten voor uw organisatie uit het boek te laten halen. 

Voor wie meer wil weten over het thema de Klant als Ambassadeur is de open workshop op donderdag 3 februari 2011 in Delft of dinsdag 15 maart in Oosterhout een aanrader. Kijk op de inschrijvingspagina voor meer informatie. 

Medewerkers weten vaak precies wat ze moeten doen, maar gek genoeg doen ze niet altijd wat ze weten. Vandaar dat Klantgerichtheid een continu proces is en er niet "even" bij gedaan kan worden.

Op www.houdenvanKlanten.nl onder de button nieuws zijn afgelopen maand verschillende interessante berichten geplaatst.

Feike Cats aan het woord als specialist in het Magazine Sprout.

Zin in een paarse krokodil?

Een geweldige actie van Albelli.

Een voorbeeld van een prachtige mailwisseling.

Warme douche voor de Gemeente Heemskerk.

Soms is Klantgerichtheid zo simpel, maar zo leuk.

Wij wensen alle (mee)lezers een gezellige decembermaand, alvast alle goeds in blakende gezondheid en een super Klantgericht 2011!

Gedurende de maand op de hoogte blijven? Volg HoudenvanKlanten op Twitter of wordt lid van de groep Houden van Klanten op Linkedin.

Tot volgend jaar!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing