Een voorbeeld van een prachtige mailwisseling door een Klantgerichtheidsfan - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Een voorbeeld van een prachtige mailwisseling door een Klantgerichtheidsfan

Een voorbeeld van een prachtige mailwisseling door een Klantgerichtheidsfan

9 nov 2010

Geachte heren De Vries & Braakman,
Enige tijd geleden ontving ik een meer dan voortreffelijke brochure over uw hotel in Zuid Frankrijk. Vergezeld van een compacte aansprekende brief.

Enkele dagen geleden ontving ik de derde editie van de Sandton Post. Een goede manier om contact te houden met de doelgroep. Toch een aantal gemiste kansen.

De begeleidende brief vind ik zwak en eerlijk gezegd amateuristisch. Zoals u weet moet een brief je binnen twee regels pakken. Dat is bij mij niet gelukt.

Net zoals u weet dat een zeer persoonlijke benadering het belangrijkste onderscheidend vermogen is in de concurrerende wereld van de Horeca. Daarom had de brief ondertekend moeten worden. Het liefst in een andere kleur.

Een kleinigheid nog: De aanhef moet luiden:
Geachte heer De Jong ( ipv de Jong)

U daagt mij uit een nieuwe naam te bedenken voor uw nieuwe hotel. Daarvoor moet ik lid worden van Hyves en Facebook. Een andere optie is er niet. Ik ben vorige week 67 jaar geworden, maar behoor wel tot de doelgroep van uw betere hotels. U denkt toch niet dat ik daar lid van ga worden? Last but not least: De inzending had al binnen moeten zijn lees ik zojuist….

En ik had me al druk gemaakt over een naam die historie en de huidige tijd verbindt:
Sandton Boutique Hotel Mosae Trajectum.

Ondanks deze opmerkingen vind ik het top dat relatief jonge mannen zo aan de weg timmeren.

Veel succes gewenst door

Chris de Jong (een liefhebber van onderscheidende dienstverlening)

 

Geachte heer De Jong,

Hartelijk dank voor uw uiterst constructieve bericht van heden middag. Het is erg fijn te lezen dat u Sandton Hotels een warm hart toedraagt en ons een aantal bruikbare tips meegeeft over hoe onze boodschap bij onze gasten thuis ‘op de mat’ over komt.

Om het overzichtelijk te houden antwoord ik in dezelfde volgorde op uw opmerkingen zoals u omschreven hebt.

  • Dank voor uw complimenten over de brochure van Domaine Cocagne: we hebben er vele positieve reacties (en boekingen) op mogen ontvangen;
  • De begeleidende brief bij de Sandton Post: wij nemen uw kritiek ter harte en ik zal persoonlijk mijn uiterste best doen om bij de volgende editie die net voor de kerst zal verschijnen, een beter pakkende brief bij te voegen. Mét handtekeningen van mijn compagnon en mijzelf;
  • Aanhef: u heeft volledig gelijk. Is ons al opgevallen en we zijn er met onze CRM bouwer mee bezig. Dit schijnt echter geen sinecure te zijn, dus wij vragen u nog beleefd geduld te hebben;
  • Facebook en Hyves zijn de nieuwe media waarmee wij zeer veel nieuwe gasten mogen verwelkomen. Ik vraag hiervoor uw begrip. Maar uiteraard nemen wij uw inzending voor de naam van het hotel in Maastricht graag mee. Hartelijk dank.


Meneer De Jong, nogmaals dank voor uw tijd hiervoor. Schroomt u niet mij in de toekomst persoonlijk te benaderen met dergelijke goede tips en adviezen: het verder uitbouwen van Sandton Hotels is voor ons een dagelijkse leercurve die ons erg veel energie geeft. Daarom is het fijn om zulke feedback te krijgen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw NAW gegevens naar mij te e-mailen: wij hebben nog iets leuks voor u in petto.

We hopen u zo spoedig mogelijk weer in een van onze mooie hotels te mogen verwelkomen.

Met gastvrije groet,

Rogier Braakman

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing