Starbucks op kantoor? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Starbucks op kantoor?

Starbucks op kantoor?

29 sep 2010

Nu de Frappuchione, Espresso Macchiato of Iced Americano op elke straathoek te bestellen is, groeit ook de wens om op kantoor 'goede' koffie te kunnen drinken.



De mobiele espressobar van Coffee-Qube speelt daar handig op in.

Het hoofdkantoor van ING is sinds kort een markant object rijker. Ondernemer Guido Dam installeerde er vorige maand zijn eerste CoffeeQube – een makkelijk verplaatsbare espressobar. "We worden de Starbucks voor op het kantoor."

Dam doet bij ING een pilot van vijf maanden samen met een grote cateraar. “Wij verhuren de espressobar en de barista, inkomsten van de koffie gaan naar de cateraar.” Uitgaande van de aanschafkosten en een barista in vaste dienst, is een dagomzet van rond de 250 euro nodig om breakeven te draaien. Dat  houdt bij een gemiddelde prijs van 1,80 euro per kopje, zo’n 140 keer schenken in. Dagelijks lopen honderden werknemers langs Dams mobiele koffiecorner vlak bij de uitgang van het personeelsrestaurant. “De dagomzet ligt nu op 300 euro.”

Lage traffic
De zogeheten out of home-koffiemarkt is in beweging. In de afgelopen jaren zijn consumenten er gewend aan geraakt dat ze op iedere straathoek of stationshal naar elke denkbare koffievariant kunnen grijpen. Hoewel de Coffee Company’s, Starbucksen en DE Koffie Cafés inmiddels hun winkels al wel aan het uitbreiden zijn naar universiteits- en ziekenhuishallen, ligt de exploitatie van grote kantoorpanden nog open. Nederlanders zijn gewend dat de baas hun de koffie betaalt. Dam verwacht echter dat mensen op kantoor bereid zijn voor ‘goede’ koffie te gaan betalen. Dam: “Een kans, voor de grotere ketens is de traffic in een kantoorpand te laag.”

Noot van Houden van Klanten: Hoe ver kan en moet dienstverlening gaan?

Bron: www.mt.nl 28 september 2010

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing