Ondernemers, managers en hun voorbeeldfunctie - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Ondernemers, managers en hun voorbeeldfunctie

Ondernemers, managers en hun voorbeeldfunctie

30 aug 2010

Onlangs was ik aanwezig op een bijeenkomst van ondernemers. Op initiatief van enkele enthousiastelingen is een Business Club in het leven geroepen. Aangezien ik vind dat je dergelijke initiatieven in ieder geval een kans moet geven, ging ik vol goede moed op stap.

De burgemeester zou een speech houden en ik was benieuwd hoe hij tegen het ondernemen aankijkt. Eenmaal binnen hoorde ik nogal wat ondernemers klagen over van alles en nog wat. De economie, de eigen medewerkers, de locale overheid: iedereen en alles kon er van langs krijgen.

Het officiële gedeelte begon, de 1e burger kwam aan het woord. Hij dacht dat hij alleen een welkomstwoord moest houden, maar ontdekte die ochtend dat hij het hoofditem van de avond was. Dus maar een verhaal houden over de stad in het algemeen en het gekozen burgemeesterschap. Hoezo afgestemd op de doelgroep? Tijdens het vermakelijke muzikale intermezzo kwamen de ondernemers los: mobiele telefoons gingen nog vaker en harder over, het zachte praten werd geschreeuw en sigaretten en sigaren streden om de lekkerste geuren.

Tijd voor een half uur vragen aan de Burgemeester. Ik zat er klaar voor. Het beloofde toch best wat vuurwerk. Niets van dat, louter slappe vragen en doorzaniken over items die vrijwel niemand aanging behalve de discussieleider. De klagende ondernemers van het begin waren in geen velden of wegen te bekennen.

Terug naar huis liet ik alles de revue passeren. Hoe komt het toch dat het niet zo goed gaat bij veel ondernemingen? Zijn het de medewerkers, is het de markt of is het iets anders? Moeilijke vraag waarover ik nog steeds nadenk. Aan het goede voorbeeld van de heren en dames ondernemers zal het in ieder geval niet liggen!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing