Waar gebeurd: aangeleverd door een relatie - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Waar gebeurd: aangeleverd door een relatie

6 jul 2010

Ik ben de trotse berijder van een mooie auto, geleased bij een maatschappij die ik uit beleefdheid niet zal noemen. Bij de aanschaf van mijn auto koos ik ervoor om leder achteraf te laten inbouwen. Hiervoor moeten de bekleders kabeltjes en stekkertjes van airbags loshalen en weer bevestigen om de klus te kunnen klaren. Dit hebben ze blijkbaar niet al te zorgvuldig gedaan, want helaas ging hierdoor tot 3 maal toe het signaal op mijn dashboard branden dat er iets mis is met de airbag. Ik houd niet van rode lampjes op mijn dashboard dus dit meldde ik bij de leasemaatschappij voor reparatie, die ik kon laten uitvoeren bij een dealer in Gouda.

Blijkbaar was ook de herstelklus van dit euvel de 1e keer niet erg zorgvuldig uitgevoerd, waardoor ik een week na de 1e herstelbeurt, voor een 2e maal voor werktijd de auto in Gouda moest langs brengen (ik woon in Woerden) en aan het eind van de dag voor half 6 weer moest ophalen (ik werk in Utrecht). 3 weken later ging het lampje weer branden. De 3e maal was ik minder bereid terug te gaan en hiervoor mijn vrije tijd op te offeren. Een haal- en breng service was er wel, maar intussen had ik door een fout van mijzelf, bij het achteruit rijden in een parkeergarage mijn bumper beschadigd en die schade wilde ik graag direct ook laten herstellen zodat ik niet voor een 4e maal terug hoefde.

Helaas. Door interne procedures zijn garantieherstel en schadeherstel 2 verschillende bedrijven bij deze leasemaatschappij. Een interne service om de auto te halen, de zaken af te handelen en de auto weer af te leveren was er niet. Mijn service ervaring - die bij deze leasemaatschappij om deze en andere contactmomenten al tot een dieptepunt was gezonken - liet weinig ruimte meer over voor coulance, maar een keuze had ik simpelweg niet. Het leek erop dat ik mijn auto voor 2 reparaties naar 2 verschillende bedrijven (bij één leasemaatschappij) moest gaan brengen en ophalen.

Omdat het schadeherstelbedrijf "Care" in Utrecht is gevestigd en mijn werk daar ook zit, koos ik ervoor eerst de lakschade aan de bumper te laten verhelpen. Ook dit kost 2 bezoekjes; één voor de intake en één voor het afleveren voor de werkzaamheden. De persoon die de intake deed merkte op dat er door steenslag ook een stuk lak uit de voorkant was gesprongen. Dat kon gelukkig in één moeite worden meegenomen. Ik zag al een 3e herstelbezoek in gedachten voor me.

Nadat ik mijn auto na de reparatie van de lakschade ophaalde en tot mijn genoegen constateerde dat mijn auto niet alleen weer helemaal piekfijn en brandschoon (van binnen en buiten) was, trof ik in de auto ook een bloemetje aan. Eerlijk is eerlijk, dit was niet mijn eerste schade, maar een bloemetje vond ik wel wat overdreven. Deze prettige ervaring werd echter nog overstegen door de constatering dat ook het rode lampje van de airbag op mijn dashboard niet meer brandde. Verward reed ik terug om te vragen of ze daar ook wat aan gedaan hadden. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was, meldde de servicemedewerker dat ze dat er ook maar even bij hadden gedaan omdat het toch een kleine moeite was'.

Zij hadden blijkbaar geen idee van hoeveel moeite ze me daarmee hebben bespaard. Ook werd hiermee voor mij eens te meer duidelijk hoe slecht de service van de lease maatschappij en de service van een gerenommeerde merkdealer in vergelijking eigenlijk is. Care Schadeherstel beveel ik dan ook van harte aan, maar leasemaatschappijen... breek me de bek niet open. Dit verhaal is inmiddels al aan tal van vrienden en kennissen met leaseplannen verteld en heeft de leasemaatschappij in kwestie al veel meer gekost dan alleen wat schadeherstel.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..