Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie april 2010 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie april 2010

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie april 2010

6 apr 2010

Onlangs mocht ik op een dag 2 workshops verzorgen. De Klant had gekozen voor een mooie locatie in de bossen op de Veluwe. Aangezien de workshop ’s morgens om 09.00 zou beginnen, besloot ik de avond daarvoor naar het hotel te gaan. Ik zocht een parkeerplaats in het donker en toen ik de spullen uit mijn achterbak wilde halen, zag ik bijgaand bordje.

Klik hier voor het verrassende vervolg.

Westland Energie wint GFK-award

Onze Klant Westland Energie heeft voor de derde keer de GFK Consument Energy Award gewonnen. In dat kader werd algemeen directeur Henno Janmaat geïnterviewd door het blad Energiegids. Bijzonder gecharmeerd zijn wij van de uitspraak van Henno bovenaan het artikel: “Maak klanten tot ambassadeurs”. Afgelopen jaar hebben wij een tiental workshops bij Westland Energie mogen verzorgen over dit thema. Klik hier om het artikel te lezen. Wij feliciteren Westland Energie van harte en hopen dat ze nog veel van dit soort titels in de wacht mogen slepen.

Gratis ≠ Service

Regelmatig hoor ik dat Klanten het woord “gratis” gebruiken. Ik leg ze dan altijd uit dat ik dat woord niet zou gebruiken, maar liever spreek over “service”. Woorden als “gratis” en “korting” vind ik veel minder passend bij een Klantgerichte organisatie dan “service”.

TIP: Als u een keer iets doet voor een Klant dat u niet doorberekent, zet het dan wel op de factuur als service en vergeet niet de waarde van de service te vermelden. Het levert bij de Klant vaak een extra goed gevoel op.

Warme douche

De warme douche gaat deze maand naar Petsplace in Lelystad. Klik hier om de ervaring van Koos Groenewoud te lezen.

Feike Cats dag

Vandaag hoorde ik dat onze Klant Kernkamp Advocaten vorige week “Feike Cats dag” heeft gevierd. Wat dat betekende? Iedereen mocht bij de jury één of meerdere positieve ervaringen van de afgelopen periode aanleveren. Dat moest dan zijn in het kader van intern of extern Ambassadeurschap. De winnaar kreeg een cadeaubon. Vele positieve inzendingen mocht de jury ontvangen. De winnares was een medewerker van het Secretariaat die een grote klus een aantal dagen eerder dan verwacht afrondde en daarmee zowel intern als extern een blije Klant realiseerde. Wat een top actie. En wat leuk dat mijn naam daarvoor werd gebruikt.

Met dank aan Hein Kernkamp!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing