Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Februari 2010 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Februari 2010

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Februari 2010

2 feb 2010

Een Klant verliezen is nooit leuk, maar …….
Een relatie van ons leverde onderstaande brief aan, die hij kreeg naar aanleiding van zijn opzegging van een lidmaatschap. Complimenten voor Logeion. Een Klant verliezen is nooit leuk, maar het getuigt van grote klasse om het zo op te volgen.

Wij hebben kennisgenomen van je wens het lidmaatschap van Logeion, vereniging voor communicatie, te beëindigen. Wij zullen je per 1 januari 2010 uitschrijven als lid, maar niet na dank te hebben gezegd voor de periode waarin je met de vereniging verbonden bent geweest.
Uiteraard vinden wij het jammer je als lid te verliezen. Daarom zijn wij zo vrij te vragen wat de reden is van je opzegging. Mocht het zo zijn dat Logeion niet voldoet aan je verwachtingen, dan zouden wij dat graag vernemen.
Wij wensen je alle goeds voor de toekomst!

Als Disney de baas was van uw ziekenhuis
Dat is de titel van een boek dat ik onlangs met buitengewoon veel plezier heb gelezen. Een absolute aanrader. Ook voor iedereen die niet in de zorg actief is.



Het biedt nieuwe ideeën, die in iedere organisatie bruikbaar zijn. Het boek kost € 19,95 en is onder meer te bestellen op www.managementboek.nl.
Onder de lezers van onze nieuwsbrief verloten wij graag 5 exemplaren. Wilt u daarvoor in aanmerking komen? Stuur een mailtje naar feike@houdenvanklanten.nl. Wie weet, bent u wel de gelukkige winnaar.

Bericht Financieel Dagblad 25 januari 2010
Financiële sector vernieuwt nauwelijks. Banken en verzekeraars negeren massaal signalen van Klanten en gaan over tot de orde van de dag. Klik op http://www.houdenvanklanten.nl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=107&cntnt01returnid=56 om het artikel te lezen.

Bijzonder leuk stukje over Ambassadeurs
In het blad Luxity trof ik een leuk stukje aan. Klik op http://www.houdenvanklanten.nl/uploads/Investeerders%20als%20ambassadeurs0001.jpg om het bericht te lezen.

Klantgerichtheid Klantvriendelijkheid
Voor de continuïteit van iedere organisatie is interesse voor de (interne) Klant van groot belang. Iedere Klant zo behandelen dat hij het zo naar zijn zin heeft dat hij niet alleen tevreden is, maar vanuit zichzelf als Ambassadeur optreedt. Dat is de kunst. Is binnen uw organisatie duidelijk wat met Klantgerichtheid wordt bedoeld? Dat gaat verder dan binnen drie keer de telefoon opnemen en binnen 24 uur opvolging geven aan vragen. Belangrijk aandachtspunt daarbij is dat Klantgerichtheid iets anders is dan Klantvriendelijkheid. Betere Klantgerichtheid leidt altijd tot hogere Klanttevredenheid. Voor Klantvriendelijkheid geldt dat niet per se. Klantgerichtheid is een continu proces en kan niet alleen met een training of workshop worden aangeleerd. Het moet verankerd liggen in een organisatie en bij de medewerkers. Vanaf het aannameproces tot en met de after sales.
Hoe is dit binnen uw organisatie geregeld?

Extra workshop op woensdag 24 februari
Op verzoek van een aantal Klanten is op woensdag 24 februari van 14.00 tot 17.30 een extra open workshop “De Klant als Ambassadeur” ingepland. Op deze datum zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. De sessie van 25 februari in Utrecht is vol. De eerstvolgende mogelijkheden daarna zijn op woensdag 24 maart in Rotterdam en op dinsdag 27 april in Apeldoorn. U bent uiteraard van harte welkom.



Op http://www.houdenvanklanten.nl/index.php?page=workshops-open-inschrijving vindt u meer informatie en ervaringen van andere deelnemers.

Tot volgende maand!

Feike Cats
Houden van Klanten B.V.
www.houdenvanKlanten.nl
Tel: 010 - 474 0886

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing