Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Januari 2010 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Januari 2010

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: Januari 2010

5 jan 2010

Langs deze weg wil ik alle (mee)lezers een gezond, fantastisch, gezellig en Klantgericht 2010 wensen.

Leuk
Afgelopen wintersport zaten wij in een bijzonder Klantgericht hotel. Alle medewerkers waren nadrukkelijk geselecteerd op hun “Liefde voor mensen”, wat je voelde in de manier waarop je behandeld werd. De gastvrouw en gastheer gaven daarin zelf nadrukkelijk het voorbeeld. Eigenlijk een absolute voorwaarde om medewerkers Klantgericht te hebben én houden. Bijzonder leuk was het sleutelsysteem wat ze in het hotel hanteerde. Om te voorkomen dat je met zo’n grote hotelsleutel op stap moest, kon je de sleutel inruilen tegen een kleinere die makkelijk is mee te nemen. De grote sleutel blijft dan achter in het hotel, maar kan alleen worden weggehaald als de kleine sleutel er ook hangt. Slim bedacht én bijzonder Klantgericht. Dergelijke details zijn in iedere organisatie te verzinnen. En de Klant wordt er bijzonder vrolijk van.

Klachten
Ik kom bij veel organisaties die er trots op zijn dat ze een procedure hebben voor het indienen van klachten. Ik vraag dan altijd wat ze er aan doen om klachten te voorkomen. Waar het om gaat, is dat de meeste klachten ontstaan omdat Klanten onvoldoende aandacht krijgen. Mocht er dan toch een keer een klacht ontstaan dan heeft u eigenlijk geen procedure nodig. Direct een Manager of Directeur laten bellen en actie nemen. Des te sneller is de klacht opgelost en des te minder tijd kost het de organisatie.

Ambassadeurs
Heeft u al een Ambassadeurprogramma voor 2010 opgesteld? Kent u alle Ambassadeurs en beloont u ze? Krijgen ze meer aandacht dat andere Klanten en voelen ze zich speciaal bij iedereen van uw organisatie? Neem snel actie op dit onderdeel, want er is niks makkelijkers dan nieuwe Klanten binnenkrijgen via uw bestaande Klanten. Maar dan moet de eigen organisatie daar wel op afgestemd zijn. Een Ambassadeursprogramma kan daarbij van grote waarde zijn.

Nieuwe naam
Het houden van Klanten: daar gaat het ons om! Vandaar dat we trots zijn op onze nieuwe naam: Houden van Klanten B.V. Wij zijn op 1 januari 1995 als Cats Marketing & Communicatie begonnen. Onze organisatie heeft zich in de loop der jaren steeds nadrukkelijker gespecialiseerd in Klantgerichtheid. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om onze naam daarop aan te passen. Wij zijn er van overtuigd dat als het u lukt om van Klanten Ambassadeurs te maken, het plezier van de medewerkers én de winstgevendheid van de organisatie sterk verbeteren. Wij helpen u graag om uw Klanten én medewerkers Ambassadeurs van en voor uw organisatie te maken.
Met het houden van Klanten dus!

Speakers Academy
Sinds 1 januari is Feike Cats ook te boeken via de Speakers Academy. Op http://www.speakersacademy.nl/speakers/nl/110/details/1714/Feike_Cats vindt u meer informatie. Overigens zijn er nog 2 plaatsen vrij voor de open workshop De Klant als Ambassadeur op vrijdagmiddag 29 januari in Rotterdam. Meer informatie daarover vindt u op http://www.houdenvanklanten.nl/index.php?page=workshops-open-inschrijving. Op de site www.houdenvanKlanten.nl vindt u bij “nieuws” ook weer een aantal leuke ervaringen. Uw input is en blijft uiteraard van harte welkom.

Tot volgende maand,
Feike Cats

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing