Klantreis - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Klantreis

Waarom uw organisatie een Klantreis moet hebben!

Het in kaart brengen van een Klantreis is een goed middel om meer informatie te verkrijgen over het gedrag van uw (potentiële) Klant. De Klantreis is een ideale methode om een aankoopproces of dienst vanuit het perspectief van de nieuwe en bestaande Klant te visualiseren. Het beschrijft de ervaringen van een Klant gedurende de spreekwoordelijke reis die een Klant maakt om zich te oriënteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. In alle contactmomenten en via alle kanalen. En juist dat laatste maakt het instrument, ook wel Customer Journey genoemd, zo krachtig.

Een Klantreis is belangrijk!

Steeds meer organisaties brengen een Klantreis in kaart met als doel zicht te kunnen verplaatsen in hun (potentiele) Klanten en potentiele (medewerkers) en de weg die zij afleggen. Op deze manier kunnen zij deze weg of reis verbeteren en leuker maken! De Klant doorloopt namelijk een aantal fases, alvorens hij overgaat tot een definitieve aankoop: inspireren, informeren, beslissen. Het is interessant om te kijken waardoor Klanten geïnspireerd kunnen raken. En om vervolgens daar het proces Klanthousiast op in te richten.

Volgens de visie van Houden van Klanten bestaan er 4 Klantenreizen die allen een specifieke benadering vragen:

  • Bestaande medewerkers;
  • Nieuwe medewerkers;
  • Bestaande Klanten;
  • Nieuwe Klanten.

Deze Klantreizen geven u inzicht van de stappen die de doelgroepen nemen in uw organisatie. Het in beeld krijgen van de Klantreis levert essentiële informatie op, zowel voor online als offline. Voor het online gedeelte werken wij samen met onze partner HVMP. Met kennis over gedrag en beïnvloedingsfactoren tijdens het beslissings- en koopproces kunnen we de marketing en het Klanthousiaste gedrag van de medewerkers daar zo goed mogelijk op aan laten sluiten.

De moderne Klant is óók een digitale Klant

Tegenwoordig bevat iedere Klantreis één of meerdere digitale componenten, variërend van apps tot websites. HVMP en Houden van Klanten vormen op het gebied van de Klantenreizen al jaren een ideale combinatie. Voor diegene die graag op vakantie gaan, maar de Klantreis nog niet goed kennen: bij menig bedrijf wordt het in kaart brengen van de Klantreis toegepast om online en traditionele kanalen met elkaar in lijn te brengen.

Stappen naar een goede Klantreis

Om de klantreis helder te krijgen, doorlopen we samen met HVMP de volgende stappen:

  • Komen: Hoe kunnen we de bezoekers motiveren om Klant te worden/ blijven?
  • Kijken: Hoe kan de bezoeker zo eenvoudig en Klanthousiast mogelijk het aanbod verkennen?
  • Kiezen: Hoe kunnen we de bezoeker tijdens zijn bezoek inspireren en beïnvloeden?
  • Kopen: Hoe kunnen we de bezoeker een optimaal aankoop/ selectieproces bieden?
  • Terugkomen: Hoe kunnen we de bezoekers loyaal en Klanthousiast maken en ze omzetten in ambassadeurs?

 

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..