Klanthousiast inspireren
en motiveren

In een periode van 20 jaar schreef ik 6 praktijkboeken. De zesde samen met Coen Bertens, oud directeur van De Efteling.

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Feike Cats ken ik al jaren en hij blijft me inspireren. Wat me zo aanspreekt in zijn aanpak is ‘houd het simpel’ en ‘denk vanuit de Klant’. Uiteindelijk is het enige wat telt wat onze Klanten van ons vinden, dat ze bij ons terug blijven komen en nog belangrijker – dat ze hun enthousiasme delen met anderen – m.a.w. dat ze een ras echte Ambassadeur voor ons worden en BLIJVEN! Je hebt me geïnspireerd om hier concreet mee aan de gang te gaan. Super bedankt!

Ton Dobbe, former Vice-President Product Marketing Unit 4

Feike weet jou en je team op een simpele, effectieve manier met veel praktijkvoorbeelden vanuit een ander perspectief naar klanten, collega’s, processen en je communicatie te laten kijken. Dit doet hij op een energieke en doelgerichte wijze! Van harte aanbevolen.

Barry van den Berg, Commercieel Directeur Payper

Klantgerichtheid is meer dan 1 medewerker en 1 Klant. Alles binnen een organisatie dient hierop afgestemd te zijn. Met los zand bereik je niets. Niet 1 afdeling/persoon is verantwoordelijk, maar de hele organisatie. Wat dat betreft is het boek “Theorie bestaat niet!” een eyeopener. Aangevuld met de nodige praktische tips tijdens bezoeken en workshops van Feike. Hij gaf duidelijk aan hoe hij zich als “Klant” bij ons behandeld voelde. VERHELDEREND, hoe pijnlijk soms ook.

Bert van Rossum, Voormalig Algemeen Directeur Woningbouwvereniging Vecht & Omstreken

Feike weet zijn visie op Klantgerichtheid goed te vertalen in een inspirerende bijeenkomst. Hij zet een enthousiast verhaal neer met veel herkenbare anekdotes. Tijdens de workshop zet hij je op een interactieve manier aan het denken over etiquette die eigenlijk heel normaal zou moeten zijn. Na afloop hebben we uitsluitend positieve reacties ontvangen. Er wordt nog veel over nagepraat. Nogmaals hartelijk dank!

Anita Tuwanakotta, HR manager

Ons team is positief geprikkeld door de Klanthousiaste presentatie van Feike. Een prachtig keerpunt voor ons om onze burgers zich welkom te laten voelen.

Els Vilters, Teamleider Werk en Inkomen gemeente Utrecht

Ik heb Feike leren kennen als een bonk positieve energie en bedoelingen. Hij heeft een ongekend gevoel van wat goed en belangrijk is in de wereld van bedrijven en klanten. Zijn concepten spreken mensen aan en slaan over. Ook wij bij Keytoe meten Klanthousiasme in plaats van klanttevredenheid en we proberen zoveel mogelijk leuker te maken voor onszelf als onze klanten. Feike staat ook voor je klaar als je ’s avonds laat nog vragen aan hem stelt en hij schroomt dan niet om nog een uur met je door te kletsen over gekke ideeën. Fijne vent en mega inspirator.

Lennard Toma, Partner Keytoe

Met heel veel plezier heb ik de 1e dag gevolgd Uitbreiding Klantenkring. Vooral de invulling van Feike helpt je bewust te maken welke kracht complimenten hebben.

Marco Engbers, Sales Manager Asito

Zelden zo’n enthousiaste spreker en persoonlijkheid gezien als Feike. Hij vertelt in feite niets nieuws wat je niet weet, echter wat je te weinig of zelfs helemaal niet toepast in de praktijk. Zulke kleine simpele dingen, maar oh zo belangrijk inzake Klantgericht denken en handelen. Een presentatie van Feike is absoluut een aanrader om super Klanthousiast te worden.

Marcel Hemmelder, voormalig Manager Bedrijfsbureau Euro Mail

Feike en ik kennen elkaar nog van Content. Daar hebben we ook de betekenis van ‘Klantgerichtheid’ geleerd, wat duidelijk anders is dan ‘Klantvriendelijkheid’. Toen ik in mijn huidige functie een consultant/ spreker/trainer nodig had op dit onderwerp, was er voor mij geen twijfel mogelijk over wie ik moest bellen. Dit is wat Feike ‘ambassadeurs’ noemt en ik ben het bewijs dat het zo werkt! Feike is scherp van geest en begrip en heeft een groot inlevingsvermogen waardoor hij jouw vraagstukken snel doorheeft. Hij heeft het vermogen om met humor en zonder iemand voor het hoofd te stoten de knelpunten op het gebied van Klantgerichtheid in je organisatie haarscherp bloot te leggen. Daarbij helpt hij de medewerkers zelf na te denken over oplossingen en verbeteringen en laat hij ze ‘persoonlijk commitment’ af geven. Feike maakt Klantgerichtheid, en het verschil met ‘Klantvriendelijkheid’ zo vanzelfsprekend en duidelijk dat je niet begrijpt waarom je het niet al lang zo doet!

Anna Pehar, voormalig Business Director Executive Education Rotterdam School of Management

Komend jaar zal het thema ‘Klanthousiasme’ een speerpunt van VBW zijn. Op luchtige wijze werd dit thema ingeleid door Feike Cats, die zich met recht specialist op dit gebied mag noemen.

Marco Maasse, Algemeen directeur VBW

Het is fun om samen met Feike de open deuren in te trappen waarvan je weet dat ze bestaan maar toch soms van glas blijken te zijn. Een heerlijke verfrissende blik op Klantgerichtheid.

Paul Daalderop, Business Unit Manager Abbott Labs

Feike hoeft je niet te overtuigen van zijn gelijk, want dat hij gelijk heeft, weet je zelf ook wel, maar hij helpt je eraan herinneren. En dan zodanig, dat hij zichzelf overbodig hoopt te maken. Een aanrader!

Maurits Janmaat, Accounthouder Charlois, Pernis en Alexander Gemeente Rotterdam

Niet alleen weet Feike haarfijn aan te geven waar vele organisaties de fout in gaan, hij brengt het tevens op een manier waardoor je het gevoel krijgt dit zelf ook te kunnen!!!

Dieter Werther, voormalig Voorzitter Stichting Pluspunt Rotterdam

Onlangs heeft Feike voor onze klanten (intermediairs) een laagdrempelige interactieve sessie gegeven. Feike is in staat om een groep te enthousiasmeren en te inspireren. Het is ook zo makkelijk, gewoon “verleuken”! Je kunt er direct mee starten.

Hubert van Gulik, Manager Klantbediening Nationale Nederlanden

Ik ken Feike Cats als een recht door zee persoon die met gezond verstand van Klanten en Klantgerichtheid je organisatie weer even laat weten waar het om gaat: je Klant als ambassadeur.

Matthias Meijer, Sales Directeur Visionplanner

Heel veel leuke reacties gehad op je geweldige presentatie. Wat een energie man! En ons doel is bereikt, we zijn er weer eens herinnerd aan dat we zelf meer kunnen en mogen doen dan we soms denken. Dat wisten we al maar die spiegel heb je ons schitterend voorgehouden. Dank je wel daarvoor.

Marco Holtackers, Partner - Manager ING Asset Based Finance Regio Zuid West

Feike Cats weet zeer uiteenlopende doelgroepen te boeien. Zijn visie op Klantgerichtheid weet hij op enthousiaste wijze uit te dragen en ook nog eens te voorzien van pakkende en vaak humoristische praktijkvoorbeelden. Een aanrader!

Peter Buurman, Relatiemanager BVE Dienst Uitvoering Onderwijs

Door Feike Cats zijn wij met z’n allen weer iets scherper in ons Klantencontact. Door zijn enthousiasme en zijn goede voorbeelden gaan wij geïnspireerd aan de slag.

Marcus Slingenberg, Senior Banker Van Lanschot

Last month Feike Cats gave a fantastic presentation during our Professional Services Management meeting in Barcelona. His workshop made it very clear that there are some differences in culture regarding customer intimacy, but the main message is really multi-cultural! (Participants from Spain, Germany, UK, Sweden, Norway, France, Benelux and North America) His energetic presentation style mixed with a good sense of humour made this Friday afternoon session very interesting, entertaining and worthwhile. The message was loud and clear! I’m convinced that my management has got the message. Thanks Feike, you’ve been a great help.

Peter Glissenaar, Former Vice-President Services Unit 4

Feike heeft bij mij een deur open gezet naar een “heel vanzelfsprekend iets”, dacht ik. “Tevreden klanten, daar doen we het voor.” NEE! Het doel moet zijn dat Klanten enthousiast zijn over jou als leverancier! Net zoals ik ben over Feike!

Karel de Hooge, Verkoop Binnendienst UNIT4
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam