Download onze brochure
X
Deze functionaliteit is niet beschikbaar omdat de cookies zijn uitgeschakeld. De cookies kunnen gemakkelijk worden geactiveerd.
Iedereen kan verleuken
slogan
Speel deze Klanthousiaste video af

Klanthousiasme voor medewerkers

Bij veel organisaties hoor ik dat ze streven naar tevreden medewerkers. Een prima streven, maar een tevreden medewerker is naar mijn idee de minimale eis, een enthousiaste medewerker het gewenste doel. Een tevreden medewerker hoeft namelijk niet garant te staan voor enthousiasme. Tevreden medewerkers zijn niet per definitie loyaal, enthousiaste wel. Met alle positieve gevolgen van dien.

Waar worden medewerkers blij van? Een simpele vraag die bijna nooit letterlijk wordt gesteld. Waarom niet? Het antwoord daarop kan u veel wijzer maken. Het is immers veel leuker om bij positieve zaken stil te staan dan bij negatieve.

Het klinkt ongeloofwaardig. Als u erin slaagt om van een tevreden medewerker een enthousiaste te maken, verhoogt dat de trouw aanzienlijk. Medewerkers verliezen heeft een forse impact op het rendement van uw organisatie. Investeren in hoge(re) trouw (lees enthousiaste medewerkers) is uitermate rendabel. Een vermindering van het Klantenverloop met 5% kan een rendementsstijging van 25 tot 85% betekenen. We hebben het dan niet over een stijging van de omzet, maar de winstgevendheid van de organisatie!
Tel uit uw winst.

Regelmatig vraag ik aan medewerkers of ze enthousiast zijn over de organisatie waar ze werken. Altijd komen ze met een verhaal. Als ze ontevreden zijn over de eigen organisatie hebben ze ook een verhaal. Het belangrijkste bij zowel enthousiasme als ontevredenheid zijn de ervaringen/verhalen. Een tevreden medewerker heeft geen verhaal te vertellen. Alles is ok en verloopt volgens verwachting. Een enthousiaste medewerker heeft normaal gesproken een bijzonder verhaal. En dat enthousiasme stralen ze uit. Zowel naar collega's als naar Klanten, Burgers, Patiënten en/of Studenten.

Het effect van enthousiasme op medewerkers is heel groot. Het gevolg is niet alleen lager ziekteverzuim, maar ook hogere betrokkenheid en een positieve uitstraling en gevoel. De medewerkers nemen daardoor meer verantwoordelijkheid en blijven langer fan van de eigen organisatie.

Het is de kunst te achterhalen waar medewerkers enthousiast van worden. Dat kan in de meest simpele zaken zitten. De kansen liggen voor het oprapen. Bent u bereid om er voor te bukken?

Video's over Klanthousiasme

Klanthousiasme voelt positief en brengt een glimlach op het gezicht. Collega's en Klanten merken dat. Iedereen weet dat medewerkers die het naar hun zin hebben, beter presteren. Plezier is de basis voor Klanthousiast werken. Vreemd genoeg staat dat in weinig in bedrijfs- en afdelingsplannen. Doe inspiratie op en bekijk de video's over Klanthousiasme van en door Feike Cats. 

Bekijk alle video's

Blogs

17 sep 2019
Onlangs hadden wij ongeveer 60 seconden contact met een medewerker van Ziggo over het terugsturen van een kastje. De volgende dag ontvingen we onderstaande mail:
11 sep 2019
De zomerperiode is voorbij. Voor mij starten de presentaties en workshops Verleuken & Klanthousiasme weer. Ter voorbereiding op die sessies voer ik altijd een gesprek met de opdrachtgevers. Zo...
14 aug 2019
Onze zoon was afgelopen week op vakantie in Griekenland. Toen hij op een nacht stond te pinnen (waarom zou je het overdag doen?) werd niet € 103 uitbetaald, maar werd bij de eerste poging zijn...
6 aug 2019
In 2017 startten we onder aanvoering van Humphrey Iseli in de Gemeente Houten met een traject Verleuken. Meerdere Verleukerteams kwamen met een groot aantal Verleukerpunten. Hoe gaaf is het dat...
11 jul 2019
De afgelopen jaren heb ik het genoegen gehad om tienduizenden mensen in mijn publiek te mogen hebben. Ontelbaar keer stelde ik aan het publiek de vraag of zij naar tevreden medewerkers en Klanten...
21 mrt 2019
Wanneer je tenminste één keer bent geopereerd, dan herken je de situatie vast wel. Je ligt op een hoog bed met wieltjes er onder. Een arts stelt zich voor en draagt een operatiekapje op zijn...
Het inspiratieboek voor Klanthousiasme - Houden van Klanten
Het inspiratieboek voor Klanthousiasme - Houden van Klanten

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Na het succes van het eerste boek "Theorie bestaat niet!" heeft Klantgerichtheidspecialist Feike Cats een nieuw boek geschreven: "Het inspiratieboek voor Klanthousiasme!"

Bestel boek

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..