Uw Klantgerichtheid verbeteren - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Uw Klantgerichtheid verbeteren

Focus hebben én houden op Klantgerichtheid!

Onze Klantgerichte aanpak
Als we met u in gesprek raken en u vraagt onze ondersteuning dan starten we vooral met het stellen van vragen, luisteren en observeren. Wij voeren in veel gevallen een Klantgerichtheidscan uit. Dit geeft een beeld van de Klantgerichtheid van en binnen uw organisatie. De scan fungeert vaak als startpunt voor een eventuele volgende stap zoals een workshop, presentatie of opzet van een werkgroep Klantgerichtheid.

Met onze aanpak stimuleren wij de motivatie. Hiervoor bieden wij een goede inventarisatie vooraf, een workshop die op de organisatie is afgestemd, stimulering tot actie en praktijktoepassing.

Verbeteren is alleen effectief als iemand met het geleerde aan de slag gaat. Als dit niet gebeurt, worden trajecten doelloze investeringen in tijd en geld, zonder dat het resultaat gemeten kan worden. Dat is voor niemand een goede zaak. Het is vreemd dat veel organisaties kiezen om iemand alleen een training te laten volgen zonder op deze andere aspecten te letten. Het gevolg is vaak op korte termijn resultaat en geen blijvende gedragsverandering. Deze visie op verbeteren hebben wij verwerkt in ons concept. We noemen dit bewust 'verbeterconcept' en niet 'trainingsconcept', omdat het niet gaat om de training. Training is één van de middelen om verbeteringen te bereiken.

Coaching Klantgerichtheid

Klantgerichte werknemers zijn het waardevolste bezit van organisaties. De belangrijkste succesfactor voor organisaties zijn werknemers die zowel in hun houding als in de uitvoering van hun werkzaamheden Klantgericht zijn. Zij zijn bepalend voor de trouw van bestaande Klanten en het binnenhalen van nieuwe Klanten. Succesvolle ondernemingen letten op een aantal factoren in hun personeelsbeleid. Ze nemen mensen aan die in staat zijn een band met Klanten op te bouwen. Dit is van groot belang voor organisaties die geen concrete producten bieden. Ze trainen hun werknemers in het omgaan met Klanten op een manier die past bij de verwachtingen van de Klant.

Praktijkgerichte advisering & begeleiding

Klantgerichtheid lijkt zo makkelijk. Wellicht is het juist daarom zo'n lastig onderwerp. Procedures moeten eenvoudig blijven en in alles staat de (interne) Klant centraal. Hoe pak je dat aan en hoe zorg je er voor dat het niet bij een eenmalige actie blijft, maar structureel bijdraagt aan de verbetering van de Klantgerichtheid?

Training & coaching Klantgerichtheid verbeteren

Voortdurend training & coaching (ook on the job) zijn onmisbaar voor het in stand houden en verbeteren van de Klantgerichtheid. De training en coaching verschillen per medewerker en geldt voor iedereen die Klantencontact heeft. Dus ook bijvoorbeeld medewerkers die facturen nabellen, medewerkers die goederen afleveren of onderhoud uitvoeren. Houden van Klanten kijkt daarbij naar de specifieke wensen en werkt daarom bewust niet vanuit een standaard programma.

Klant- & marktonderzoek

Een klassieke fout die veel gemaakt wordt, is dat men niet aan Klanten vraagt hoe ze tegen de organisatie aankijken en hoe ze zaken beoordelen. Iedereen denkt het zelf te weten. Te vaak wordt uitgegaan van aannames en wordt men gehinderd door "blindheid", omdat men dagelijks met de materie bezig is. Ook als u bijvoorbeeld een mailing verstuurt, is het goed die te testen bij Klanten en/of prospects. Het gaat er immers niet om wat ú er van vindt, maar vooral hoe de doelgroep er op reageert. Wat goed werkt, is een beperkt aantal Klantensessies. U nodigt Klanten uit en laat de sessie door een objectieve externe leiden. Door stellingen voor te leggen aan bezoekers krijgt u een schat aan informatie tegen relatief weinig inspanning.

Gebruik onderstaande button om meer informatie aan te vragen om Uw Klantgerichtheid te verbeteren.

Meer over

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing