Klantgericht - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Klantgericht

Het ideaalbeeld: een organisatie met enthousiaste medewerkers en enthousiaste Klanten!

Dat de resultaten met een Klantgerichte organisatie sterk verbeteren, weet vrijwel iedereen. Klantgericht werken in uw organisatie, is geen eenvoudige zaak. Dat vraagt continue aandacht. Het vraagt het geloof van Directie en Management én de bereidheid om serieus Klantgericht aan de slag te gaan. De resultaten zullen u verrassen. Niet alleen meer omzet en betere marge, maar bovenal meer werkplezier.

Door al deze positieve ontwikkelingen zullen uw werknemers en uw Klanten nieuwe collega's en nieuwe Klanten aanbrengen. Zij zijn en voelen zich Ambassadeur van uw bedrijf. Het ultieme doel van Klantgericht werken wordt daarmee bereikt. Gevolg? Uw wervings- en marketingkosten zullen fors afnemen, de faaluren nemen gigantisch af en het werkplezier neemt sterk toe. Wie wil dat nou niet?

Klantgericht ≠ Klantvriendelijk

Voor de continuïteit van uw organisatie is interesse voor de (interne) Klant van groot belang. Iedere Klant zo helpen dat hij enthousiast is en dat hij vanuit zichzelf als Ambassadeur optreedt. Is binnen uw organisatie duidelijk wat met Klantgericht wordt bedoeld? Dat gaat verder dan binnen drie keer de telefoon opnemen en binnen 24 uur opvolging geven aan vragen.

Belangrijk aandachtspunt daarbij is dat Klantgericht zijn iets anders is dan Klantvriendelijk zijn. Meer Klantgericht zijn leidt altijd tot hogere Klanttevredenheid. Voor Klantvriendelijkheid geldt dat niet per se. Binnen veel organisaties zijn handboeken geschreven over uiteenlopende onderwerpen. Een van de belangrijkste "handboeken" ontbreekt vaak: het "handboek" van Klantgericht zijn en enthousiasme. Het is een continu proces en kan niet alleen met een training of workshop worden aangeleerd. Het moet verankerd liggen in een organisatie en bij de medewerkers. Vanaf het aannameproces tot en met de after sales. De opbrengsten zijn enorm.

Klantgericht werken: de voordelen

  • Het verlaagt kosten zoals voor werving en marketing.
  • Het draagt bij aan winstverbetering.
  • De enthousiaste Klant wordt Ambassadeur voor uw organisatie.
  • Uw enthousiaste werknemers worden Ambassadeur.
  • Het is een onderscheidend vermogen.
  • Het is leuk.
  • Het werkt motiverend.
  • Meer Klant gericht werken loont.

 

Het onderscheidende vermogen van Houden van Klanten
Dat zit hem in de praktijkgerichte aanpak en het feit dat wij zowel het advies als de uitvoering van Klantgerichtheid voor onze rekening kunnen nemen. Wij voelen ons mede verantwoordelijk voor het behaalde resultaat.
Onze aanpak is uitsluitend gericht op de (interne) Klant. Wij zijn specialisten, die altijd oog houden voor het gewenste resultaat: met de neus dezelfde K(l)ant op! Wij informeren graag over onze diensten, neem gerust contact op voor meer informatie over Klantgericht werken!

Meer over

Klik hier als u meer informatie wilt over Klantgericht werken

Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..