Energieke spreker
&inspirator

Tevreden of
enthousiast?

Inspiratiesessies met Feike staan garant voor humor, interactie, plezier, toepasbaarheid en tips. Hij wijst het publiek met een knipoog feilloos op het verschil tussen tevreden en enthousiast. Dat enthousiaste doel bereik je niet door te focussen op beter, maar op leuker. Beter leidt bijna nooit tot leuker. Leuker wel bijna altijd tot beter.

Nieuwsgierig? Maak kennis met Feike!

De boeken van Feike

In een periode van 16 jaar schreef ik 6 praktijkboeken. Mijn boeken zijn bedoeld om je inzicht te geven en handvatten te bieden die je kunt gebruiken in de uitdagende, maar o zo leuke weg naar Klanthousiasme.

KLANTHOUSIASME IS HET DOEL

Zeg eens eerlijk, vind jij je werk altijd leuk? Ben je altijd blij en enthousiast? Nee, dat kan ook helemaal niet. Wat wél kan, is minder bezig zijn met controleren en meer met enthousiasmeren. Want als jij, je Klanten en je collega’s niet alleen tevreden, maar zelfs enthousiast zijn, worden ze ambassadeurs. En die moet je nou net hebben. Je hebt het volledig in eigen hand, tijd om er echt mee aan de slag te gaan!

VERLEUKEN IS HET MIDDEL

Waar zou jij enthousiast van worden: als iemand tegen je zegt “we gaan het beter doen” of als iemand zegt “we gaan het leuker doen”? Ik durf te wedden dat je voor dat tweede kiest. Toch gaat het in veel organisaties over verbeteren, in plaats van over Verleuken. Waarom zijn we altijd zo gefocust op het beter doen? Als we focussen op dingen leuker maken, gaat het pas echt beter! Verleuk je mee?

De boeken van Feike

In een periode van 16 jaar schreef ik 6 praktijkboeken. Mijn boeken zijn bedoeld om je inzicht te geven en handvatten te bieden die je kunt gebruiken in de uitdagende, maar o zo leuke weg naar Klanthousiasme.

Bekijk de volledige video

Van klantgerichtheid naar Klanthousiasme

Klantgerichtheid is de basis. Door Klantgericht te zijn, maak je Klanten veelal tevreden. Maar hoe leuk is dat? Enthousiaste Klanten geven meer energie en voldoening. Ben jij  klaar voor de stap naar Klanthousiasme? Middels een eenvoudige en praktische benadering help ik organisaties door middel van inspiratiesessies, workshops of mindset-veranderende trajecten deze stap te maken.

De workshop “De Klant als Ambassadeur” was verhelderend. Zeker omdat je zelf soms geneigd bent dingen te doen die je zelf als irritant zou aangeven. Ik ben na de workshop met een super positief gevoel weggegaan, en heb er zin in om er tegenaan te gaan. Je positieve instelling werkt aanstekelijk. Heel erg bedankt!

Nienke Fundter, voormalig Account Assistant GB 10 Communications

Voor de tweede maal deelgenomen aan de workshop: De Klant als Ambassadeur. In een dynamische middag zijn de vele aspecten rondom Klantgerichtheid op een heldere, eenvoudige en bevlogen manier voorbij gekomen. Met name het kunnen sparren over Klantgerichtheid met een groep mensen vanuit verschillende disciplines heb ik als zeer positief en inspirerend ervaren. Blijft bijzonder om in te zien dat Klantgerichtheid soms zo eenvoudig kan zijn!

Gilbert de Veth, voormalig Commercieel Manager Automobielbedrijf Kalfsbeek

Bewonderens(w)aardig! Het enthousiasme en de energie die Feike op het publiek over weet te brengen tijdens presentaties. Feike weet onderwerpen en voorbeelden -die voor iedereen herkenbaar zijn- op humoristische en doordachte wijze om te zetten in een boodschap die aanzet tot handelen en inspireert…

Elwin Herrebout, Business Development Manager Logis.P | Selfservice & Hospitality

Jij weet altijd weer vol passie mensen op een heerlijk ontspannen manier aan het denken te zetten over Klanten. Elke organisatie (van A-Z) heeft eigenlijk gewoon elk kwartaal een ‘onderhoudsbeurt Houden van Klanten’ nodig. Succes Feike!!

Marcel Borgman, directeur Sneltoner.nl

Er is enorm veel werk verzet en … dat vind ik elke keer weer zo geweldig: zonder veel poespas, vlotte afspraken, snel reageren en werken, korte lijnen, doen wat je zegt. Dit alles met, in mijn ogen, optimaal resultaat! Houden zo!

Elly Hanse, voormalig afdelingscoördinator eerste leerjaar RGO

We kennen Feike al jaren en adopteren zijn theorie dan ook al enige tijd! Omdat we het belangrijk vinden dat ons gehele team doordrongen is van Klanthousiasme heeft Feike iedereen op scherp gezet en met treffende voorbeelden laten zien hoe simpel het zou moeten zijn! Sterke presentatie met voorbeelden die we direct toe kunnen passen.

Michiel Droog, Directeur Invitado

Ik laat je nogmaals weten dat ik zeer onder de indruk was van je praktische, Klantgerichte presentatie. Het heeft mij tot nadenken gezet. Ik maak graag een afspraak met je om deze presentatie voor een breder UNIGLOBE publiek te houden. Je hebt er een Ambassadeur bij!

Cees Klinkenberg, Regional President Uniglobe Travel

Aangenaam verrast, beleerd, opgefrist en zelf gereflecteerd na de open workshop “De Klant als Ambassadeur” van Feike Cats. Nieuwe en oude benaderingen doorsponnen met een rode draad van integriteit, humor, lef, en eerlijkheid waardoor je eigen organisatie, collega’s, Klanten en niet in de laatste plaats jezelf beter op de kaart kan zetten. Het was ontspannen en leuk om mee te maken. Bedankt Feike en succes. Laten we hopen dat we nog vaak op de Feike manier benaderd mogen worden.

Camiel Vlasman, Directeur Camiel BV

Feike heeft bij mij een deur open gezet naar een “heel vanzelfsprekend iets”, dacht ik. “Tevreden klanten, daar doen we het voor.” NEE! Het doel moet zijn dat Klanten enthousiast zijn over jou als leverancier! Net zoals ik ben over Feike!

Karel de Hooge, Verkoop Binnendienst UNIT4

Met dank aan Feike Cats ben ik Product Specialist geworden, wat dus heel iets anders blijkt te zijn dan Account Manager. Hele leuke en leerzame presentatie van Feike Cats over Verleuken en Klanthousiasme mogen bijwonen op de CSU relatiedag.

Thijs Vergouwen, Product Specialist Jong Food

Wilt u weten én ervaren wat Klantgerichtheid kan betekenen voor uw organisatie? Feike Cats is een klankbord met een schat aan informatie, verenigd in een leuke professional in zijn vakgebied. Met name de praktische adviezen en zijn heldere anekdotes maken het werken met Feike niet alleen een interessante maar minstens zo’n leuke bezigheid.

Jennifer Lem, Voormalig Managing Director More Balls Than Most

Feike Cats leeft zich snel en efficiënt in een organisatie in. Hij raakt zijn toehoorders in hun dagelijkse realiteit. Met een afgewogen mix van humor, relativering en diepgang zorgde hij voor een pittige confrontatie met ingesleten gewoonten. Het effect van zijn presentatie was het best te beschrijven als een inspirerend gevoel van herkenning met een daverende glimlach.

Oege Hiddema, voormalig Relatiemanager Informatie Beheer Groep

Feike heeft een duidelijk visie op Ambassadeurs en de rol die ze voor je organisatie kunnen spelen. Zijn directe en open kijk en zijn acties maken het gemakkelijk om er mee aan de slag te gaan en resultaten te boeken in de organisatie.

Rob Hannot, voormalig Algemeen Directeur Hannot Finance

Verleuken is het nieuwe denken!
Dank voor het inzicht om op een andere manier naar klanten te kijken.

Martijn Waalboer, Directeur Asto Keukens & Leicht Amsterdam

Hartelijk dank voor het gastcollege vandaag op de Hogeschool Rotterdam. Ik heb heel enthousiast met collega’s over je les en je boeken gepraat. Dank voor de nieuwe inzichten.

Eda Göksu, docente Hogeschool Rotterdam

Nogmaals dank voor de geweldige presentatie. De reacties zijn erg goed. Ze hebben het er nog steeds over, dus het doel is al bereikt. Dus wat ons betreft zeer geslaagd!

Robin Wildschut, voormalig Hoofd afdeling bedrijfsvoering Directie SBO Provincie Zeeland

Het is gister een geslaagde middag geworden, mede dankzij de bijdrage van de heer Cats. De verwachtingen waren redelijk hoog (een aantal van mijn collega’s heeft hem al eerder horen spreken) en deze zijn zeker waargemaakt door hem. Naast het spreken was ook de presentatie goed voorbereid (filmpjes en geluid), omdat hij zijn eigen laptop bij zich had. Het kon niet misgaan en dat deed het ook niet. Nogmaals, prima geweest.

Leon Zoetekouw, Accountant, Business Coach & Manager Stouten & Wijnen Accountants

Ik heb Feike Cats leren kennen als een enthousiaste gangmaker. Zaken die bijna vanzelfsprekend lijken, worden door hem scherp geanalyseerd, zodat de verbetermogelijkheden in het oog springen. De direct betrokkenen worden meegenomen in dit proces en komen spontaan tot actie. Uniek is de passie van Feike om de bereikte ‘mental shift’ ook vast te houden en duurzaam in de organisatie te verankeren.

Cees van Halem, Hoogleraar Erasmus Universiteit, directeur Erasmus School of Accounting & Assurance

Hartelijk bedankt voor het spreken op onze ledenavond. De reacties waren na afloop zeer positief en de leden zien ons graag nogmaals iets soortgelijks organiseren. Super om te zien wat je presentatie bij onze leden heeft bereikt! Namens het bestuur van TJW & TJO bedankt.

Rémon le Feber, Bestuurslid Tuinbouw Jongeren Westland

Feike heeft een presentatie verzorgd voor medewerkers van de directie Bedrijfsvoering van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten van de Gemeente Den Haag. De uitkomsten van het onlangs gehouden Klanttevredenheidsonderzoek waren duidelijk en er was al een mooi plan opgesteld om de dienstverlening verder te verbeteren. Maar hoe breng je op de medewerkers van een directie bedrijfsvoering (die dus eigenlijk een soort monopolypositie hebben met alleen interne Klanten) het belang van die Klanttevredenheid over? Dan bel je Feike! Met een flinke dosis humor en herkenbare, praktische voorbeelden wist hij iedereen te enthousiasmeren en dat creëerde de juiste basis voor uitvoering van ons verbeterplan. Feike, bedankt! Je hebt in mij ook een ambassadeur gevonden; ik ga je zeker aanbevelen bij mijn volgende opdrachtgevers!

Hilde Maasland, Freelance projectsecretaris Gemeente Den Haag, SZW, directie Bedrijfsvoering Maasland Office Support
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam