Klanthousiast inspireren
en motiveren

In een periode van 20 jaar schreef ik 6 praktijkboeken. De zesde samen met Coen Bertens, oud directeur van De Efteling.

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Bewonderens(w)aardig! Het enthousiasme en de energie die Feike op het publiek over weet te brengen tijdens presentaties. Feike weet onderwerpen en voorbeelden -die voor iedereen herkenbaar zijn- op humoristische en doordachte wijze om te zetten in een boodschap die aanzet tot handelen en inspireert…

Elwin Herrebout, Business Development Manager Logis.P | Selfservice & Hospitality

Voor de tweede maal deelgenomen aan de workshop: De Klant als Ambassadeur. In een dynamische middag zijn de vele aspecten rondom Klantgerichtheid op een heldere, eenvoudige en bevlogen manier voorbij gekomen. Met name het kunnen sparren over Klantgerichtheid met een groep mensen vanuit verschillende disciplines heb ik als zeer positief en inspirerend ervaren. Blijft bijzonder om in te zien dat Klantgerichtheid soms zo eenvoudig kan zijn!

Gilbert de Veth, voormalig Commercieel Manager Automobielbedrijf Kalfsbeek

Feike weet jou en je team op een simpele, effectieve manier met veel praktijkvoorbeelden vanuit een ander perspectief naar klanten, collega’s, processen en je communicatie te laten kijken. Dit doet hij op een energieke en doelgerichte wijze! Van harte aanbevolen.

Barry van den Berg, Commercieel Directeur Payper

Ik vond de sessie heel leuk en de reacties zijn ook super positief. Geslaagde bijeenkomst mede door jou mooie en praktijkgerichte verhaal. Nogmaals dank. Ik vind het top hoe jij op vrijdagmiddag om 18.00 de aandacht en energie vasthield met je verhaal. Complimenten!

Jos-Pieter Baardse, Manager Operations Cannock Incasso

Feike Cats heeft voor ons een workshop gegeven voor onze interne “Klant”. Met veel plezier en betrokkenheid wist hij alle mensen van verschillende afdelingen en opleidingsniveaus enthousiast te krijgen om nieuwe ideeën te bedenken voor verbeteringen. Het Ambassadeurschap steeds als uitgangspunt. Wij houden van Klanten!

Niels Brittijn, voormalig Procesmanager Huykman en Duyvestein

Een sprankelend uurtje Klantinzicht. In hoog tempo, met veel humor en interactie heeft Feike ons inzicht in Klantgericht werken vergroot.

Herman Groenwold, Senior Projectleider Provincie Fryslân

Feike hoeft je niet te overtuigen van zijn gelijk, want dat hij gelijk heeft, weet je zelf ook wel, maar hij helpt je eraan herinneren. En dan zodanig, dat hij zichzelf overbodig hoopt te maken. Een aanrader!

Maurits Janmaat, Accounthouder Charlois, Pernis en Alexander Gemeente Rotterdam

Feike verzorgde gistermiddag een presentatie voor ons management kader. Daarbij wist hij heel goed te spiegelen, en ons daarmee te confronteren met onze eigen aannames en gebruiken. Goed om eens met andere ogen naar onze eigen organisatie te kijken! Het heeft veel stof doen opwaaien en krijgt zeker een vervolg! En Feike kwam als ‘een van de beste sprekers’ naar voren, van de afgelopen jaren. Zeker een compliment waard!

Esther Gloudemans, voormalig senior communicatieadviseur Brabant Water

Ik ken Feike Cats als een recht door zee persoon die met gezond verstand van Klanten en Klantgerichtheid je organisatie weer even laat weten waar het om gaat: je Klant als ambassadeur.

Matthias Meijer, Sales Directeur Visionplanner

Feike en ik kennen elkaar nog van Content. Daar hebben we ook de betekenis van ‘Klantgerichtheid’ geleerd, wat duidelijk anders is dan ‘Klantvriendelijkheid’. Toen ik in mijn huidige functie een consultant/ spreker/trainer nodig had op dit onderwerp, was er voor mij geen twijfel mogelijk over wie ik moest bellen. Dit is wat Feike ‘ambassadeurs’ noemt en ik ben het bewijs dat het zo werkt! Feike is scherp van geest en begrip en heeft een groot inlevingsvermogen waardoor hij jouw vraagstukken snel doorheeft. Hij heeft het vermogen om met humor en zonder iemand voor het hoofd te stoten de knelpunten op het gebied van Klantgerichtheid in je organisatie haarscherp bloot te leggen. Daarbij helpt hij de medewerkers zelf na te denken over oplossingen en verbeteringen en laat hij ze ‘persoonlijk commitment’ af geven. Feike maakt Klantgerichtheid, en het verschil met ‘Klantvriendelijkheid’ zo vanzelfsprekend en duidelijk dat je niet begrijpt waarom je het niet al lang zo doet!

Anna Pehar, voormalig Business Director Executive Education Rotterdam School of Management

Ik maakte een optreden mee over houden van Klanten, door Feike Cats. Een motiverende gebeurtenis want organisaties en Klanten, daar zijn wij van. Feike heeft verstand van het onderwerp en er ervaring mee. Goed bedoelen, is niet altijd ook goed doen. Als ware Rotterdammer richt ik me op daden en niet te veel op woorden. Mooi is het dat Feike aansprekende woorden gebruikt, sprekend over belangrijke organisatiedaden. Zijn inspirerend optreden zette mij op een vrolijke manier terug in de Klantenrails. Nodig hem uit, laat hem uw dagelijkse praktijk vergelijken met zijn inzichten. Leuk en leerzaam.

Thijs Bauwens, voormalig directeur Welkom in Rotterdam

Op 1 april, de oprichtingsdatum van de Stichting Cultureel Erfgoed Zeeland (SCEZ), hebben de medewerkers van de SCEZ onder begeleiding van Feike een leerzame en gezellige dag gehad in Middelburg. Centraal stonden de thema’s Klantgerichtheid en Samen Werken. Feike heeft deze dag op een ontspannen, interactieve en humoristische wijze vorm gegeven.
Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat Klantgerichtheid en goed samenwerken van positieve invloed zijn op zowel de organisatie en haar medewerkers als de Klant. Feike was gul met het uitdelen van complimenten aan onze medewerkers, maar heeft hen ook kunnen uitdagen tot het afspreken van actiepunten. Feike, bedankt voor deze boeiende dag!

Marijke Gunte, P&O-medewerker/directieassistent Stichting Cultureel Erfgoed Zeeland

Enorm veel dank voor jouw verhaal vanmiddag. Simpel, effectief, mooie voorbeelden en goed afgestemd op de groep. Mooie energie losgemaakt. Dank, dank, dank!

Karen van der Zanden, directeur IT-Circle

Feike Cats nam onze Klant, een ROC, een dag lang mee in het plezier om je tevreden Klanten ‘om te zetten’ in enthousiaste Klanten. Met prikkelende voorbeelden, zelfreflectie, door zelf in de schoenen van de Klant te gaan staan en door concrete handvatten om ambassadeurs van je Klanten te maken. Zijn enthousiasme, kennis en inleving zorgde voor de gewenste impuls in het traject waar we met de ROC mee aan de slag zijn.

Stefan Herwig, Eigenaar Consonant Next

Feike, thanks for a great session in Barcelona. You were able to give us some beautiful eye-openers and reminders and you are an excellent example of ‘practice what you preach’. We will hopefully meet again soon.

Marcel Visser, Corporate Projectmanager Services Unit4

Hartelijk dank voor je workshop. Ik heb enorm genoten van jou nuchtere wijze waarop je het seminar vormgeeft… Chapeau! Je vroeg tijdens de workshop hoe ik mijn virtuele 5k zou besteden? Ik zou mijn gewaardeerde Klanten naar een seminar van jou toe sturen. Hierbij de hoop dat deze relaties ook een eye-opener krijgen en Klantgerichtheid extra gaan waarderen.

Bas Broers, Sales Manager Solvisoft

We mogen terugkijken op een meer dan geslaagd evenement en dat was mede zonder jouw inzet niet gelukt. We hebben vele enthousiaste reacties ontvangen! Ontzettend bedankt voor jouw bijdrage ????

Ellen van Unnik, Sales STC Training & Consultancy STC Group

Met dank aan Feike Cats ben ik Product Specialist geworden, wat dus heel iets anders blijkt te zijn dan Account Manager. Hele leuke en leerzame presentatie van Feike Cats over Verleuken en Klanthousiasme mogen bijwonen op de CSU relatiedag.

Thijs Vergouwen, Product Specialist Jong Food

Klanthousiasme maakt zakendoen een stuk leuker. Dank Feike Cats voor jouw wijze lessen.

Hans van der Ende, Sales Professional Orange Charging

Vermoeiend zoveel nuttige tips.

Sander Bierens, Eigenaar Bierens Incasso Advocaten
Klanthousiast inspireren en motiveren

Klanthousiast inspireren en motiveren

De huidige cultuur van presteren in ons land zorgt voor een hoge mate van druk. “We moeten” steeds meer. In 2022 hadden meer dan 1,3 miljoen mensen last van burn-out klachten. Dat betekent dat ongeveer 1 op 7 hier zelf mee te maken heeft of krijgt. Wat kunnen we leren van kinderen? Daar ga je in dit boek het nodige over vinden.

Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief.

Klanthousiasme komt van binnen

Klanthousiasme komt van binnen

De coronacrisis gaf een nieuwe dimensie aan Klantgerichtheid en alles wat daar mee te maken heeft. Collega’s spelen meer dan ooit een doorslaggevende rol in tevredenheid of enthousiasme van de Klant, burger, patiënt of student. Dit vormt de basis van mijn boek dat in het najaar van 2021 verscheen: Klanthousiasme komt van binnen.

365 dagen Klanthousiasme

365 dagen Klanthousiasme

Ook ik heb de wijsheid niet in pacht, maar tips geef ik maar al te graag. Daarom bedacht ik in 2018 een soort jaarboek met daarin elke dag een prikkelende tip om ervoor te zorgen dat collega’s in de organisatie gemotiveerd blijven om Klanten enthousiast te maken.

Verleuken kan iedereen

Verleuken kan iedereen

Met het nieuwe woord Verleuken hielp ik vanaf 2017 organisaties. Met het nieuwe woord Klanthousiasme hielp ik in de volgende jaren organisaties naar enthousiaste collega’s en Klanten. Onderweg kwam ik erachter dat door dingen leuker te maken enorme verbeteringen gerealiseerd kunnen worden. Dat als dingen leuk zijn, mensen veel makkelijker hun gedrag veranderen.

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

Het inspiratieboek voor Klanthousiasme

In 2013 kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil is tussen tevreden en enthousiast. Er ontstond een nieuw woord en ik lanceerde mijn tweede boek ‘Het inspiratieboek voor Klanthousiasme’. Enthousiaste collega’s en Klanten, het klinkt zo logisch, maar hoe bereik je dat?

Theorie bestaat niet!

Theorie bestaat niet!

Dit was het eerste boek dat ik in 2004 schreef over Klantgerichtheid. In ‘Theorie bestaat niet!’ heb ik het nog over tevreden Klanten en collega’s, inmiddels weet ik wel beter. Het boek kan je helpen, net dat stapje meer te zetten, waardoor Klanten trouwe en enthousiaste Klanten worden en nieuwe Klanten zich welkom voelen bij jouw organisatie.

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam