Customer journey - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Customer journey

Heeft uw organisatie al een Klantreis?

"In Rotterdam bij HVMP een super leuke bijeenkomst gehad met de titel: "Meer omzet uit Klanten? Een frisse blik op je Klantreis biedt een goede kans". De bijeenkomsten met Feike zijn altijd enthousiasmerend. De verbinding met de Klantreis was een mooie eyeopener en heeft nieuwe ideeën opgeleverd. De persoonlijke greetingscard van Michiel & Feike was zo simpel maar briljant en vooral leuk om te krijgen. Kortom, daar word ik (mede) enthousiast van."
F. van Hunnik, Groepsmanager Externe Rechtshulp - DAS Rechtsbijstand

De Klantreis in kaart brengen is een mooi middel (en vooral geen doel) om meer informatie te verzamelen over het gedrag van uw (potentiële) Klant. De Klantreis is een ideale methode om een aankoopproces of dienst vanuit het perspectief van de nieuwe en bestaande Klant te visualiseren. Het beschrijft de ervaringen van een Klant gedurende de spreekwoordelijke reis die een Klant maakt om zich te oriënteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. In alle contactmomenten en via alle kanalen. En juist dat laatste maakt het instrument zo krachtig.

Waarom belangrijk?

Steeds meer organisaties brengen de Klantreizen in kaart. Doel is zich te verplaatsen in hun (potentiele) Klanten en potentiele (medewerkers) en de weg die zij afleggen, om deze zo te verbeteren en leuker te maken. De Klant doorloopt namelijk een aantal fases, alvorens hij overgaat tot een definitieve aankoop: inspireren, informeren, beslissen. Het is interessant om te kijken waardoor Klanten geïnspireerd kunnen raken. En om vervolgens daar het proces Klanthousiast op in te richten.

Volgens de visie van Houden van Klanten bestaan er 4 Klantenreizen die allen een specifieke benadering vragen:

  • Nieuwe Klanten (prospects)
  • Bestaande Klanten
  • Bestaande medewerkers
  • Nieuwe medewerkers

Deze Klantreizen geven u inzicht van de stappen die de doelgroepen nemen in uw organisatie. Het in beeld krijgen van de Klantreis levert essentiële informatie op, zowel voor online als offline. Voor het online gedeelte werken wij samen met onze partner HVMP. Met kennis over gedrag en beïnvloedingsfactoren tijdens het beslissings- en koopproces kunnen we de marketing en het Klanthousiaste gedrag van de medewerkers daar zo goed mogelijk op aan laten sluiten.

De moderne Klant is óók een digitale Klant

Tegenwoordig bevat iedere Klantreis één of meerdere digitale componenten, variërend van apps tot websites. HVMP en Houden van Klanten vormen op het gebied van de Klantenreizen al jaren een ideale combinatie. Voor diegene die graag op vakantie gaan, maar de Klantreis nog niet goed kennen: bij menig bedrijf wordt het in kaart brengen van de Klantreis toegepast om online en traditionele kanalen met elkaar in lijn te brengen.

Stappen naar een goede Customer journey

Om de klantreis helder te krijgen, doorlopen we samen met HVMP de volgende stappen:

  • Komen: Hoe kunnen we de bezoekers motiveren om Klant te worden/ blijven?
  • Kijken: Hoe kan de bezoeker zo eenvoudig en Klanthousiast mogelijk het aanbod verkennen?
  • Kiezen: Hoe kunnen we de bezoeker tijdens zijn bezoek inspireren en beïnvloeden?
  • Kopen: Hoe kunnen we de bezoeker een optimaal aankoop/ selectieproces bieden?
  • Terugkomen: Hoe kunnen we de bezoekers loyaal en Klanthousiast maken en ze omzetten in ambassadeurs?
Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing