Coaching on the job - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Coaching on the job

Persoonlijke begeleiding naar een Klanthousiaste organisatie

"Met humor en een duidelijk verhaal weet Feike helder over te brengen waar het nou weleens misgaat in een goed contact met de Klant. Met enthousiasme en jouw instelling bezit jijzelf de mogelijkheid om dingen anders aan kan pakken. Eigenlijk gewoon een change of mind. Ik zeg wel gewoon, maar het is heel moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat ze anders kunnen denken. Voor Feike is dat geen probleem, hij weet mensen te inspireren en te raken. Ik kan hem dan ook aanraden aan één ieder die een verbetering wil aanbrengen in het contact met de Klant (en een kleine verandering in zichzelf aan durft te gaan)."
Windel de Graaf – voormalig Marketing & Communicatie – Lomans Groep Totaalinstallateurs

Waar worden medewerkers enthousiast van?

  • Waardering/ compliment (zeker ook van de Directie)
  • Vertrouwen (zelfstandigheid)
  • Betrekken (top down)
  • Duidelijkheid (koers)
  • Snuffelstage
  • Belonen/ uitdagen
  • Medewerker/ team/ manager van de maand (bv Klant laten beoordelen Twitter)
  • Eigen verantwoordelijkheid
  • Aandacht (ook op persoonlijk vlak)
  • Enthousiaste Klanten
  • Succes hebben. Succes verhalen
  • Eigen "regel" ruimte
  • Win/nen (competities)
  • Vernieuwing/ innovatie
  • Complimenten
  • Waardering
  • Geregelde aandacht
  • Mensen belangrijk maken
  • Feedback
  • Relatie tussen persoonlijk handelen en resultaat

Hoe kunnen we de medewerkers ondersteunen / helpen?

  • Blijven trainen (borgen)
  • Uitleggen (aanvoelen Klantverwachting)
  • Eigen invulling (initiatieven praktijk)
  • Positief begeleiden
  • Uitwisseling
  • Complimenten
  • Duidelijkheid: verwachting
  • Gemeenschappelijk doel formuleren
  • Voorbeeldfunctie
  • Zorg zelf voor je specifieke Klantbelofte naar aanleiding van een positieve ervaring
  • Klantcontacten voor medewerkers die geen direct Klantcontact hebben (meet the customer)
  • Soepele processen en goede aansluiting op systemen
  • Klant centraal stellen (Klant specifiek)
  • Meer informatie over de individuele Klant
  • Bieden van eigen "regel" ruimte
  • Coaching en feedback
  • Voorbeeldgedrag management en Directie
  • Vertrouwelijke sfeer gericht op verbeteren
  • Helpen met managen van Klantverwachtingen
  • Ruimte geven
  • Steunen van de medewerkers
  • Positief begeleiden
Meer informatie aanvragen

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing