Download onze brochure
X
Deze functionaliteit is niet beschikbaar omdat de cookies zijn uitgeschakeld. De cookies kunnen gemakkelijk worden geactiveerd.
Iedereen kan verleuken
slogan
Speel deze Klanthousiaste video af

365 dagen Klanthousiasme voor medewerkers

In veel organisaties worden vreemd genoeg mensen opgeleid op een manier die juist niet tot een Klantgerichte mentaliteit leiden. Soms vraagt Klanthousiasme een directe reactie die tegen de algemene regels kan zijn. Moet je dat dan toch doen? De wijze waarop mensen in organisaties zich soms door hun taakomschrijving laten afleiden van wat een flexibele organisatie vraagt, is om treurig van te worden. "Dat gaat mij niet aan, ik zal het doorgeven, daar kan ik niks aan doen", zijn veel gehoorde antwoorden, terwijl men snel een Klanthousiaste bijdrage had kunnen leveren.

Intern Klanthousiasme ontstaat niet zomaar. Veelal gebeurt dit pas als in de cultuur erop wordt afgestemd. Wanneer een organisatie niet zelf aangeeft dat dit belangrijk voor ze is, wordt het heel moeilijk om intern Klanthousiasme te realiseren. Voorbeeldgedrag speelt daar een belangrijke rol in. Zonder intern Klanthousiasme is het onmogelijk om structureel extern Klanthousiasme te realiseren. Bij veel organisaties is de laatste jaren aandacht voor externe Klantgerichtheid. Eén van de initiatieven die organisaties op dit gebied ondernemen, zijn Klantgerichtheidtrainingen. In een Klantgerichtheidtraining leren de medewerkers op welke manier ze Klanten professioneel en Klantvriendelijk kunnen bejegenen. Een prima instrument, alleen vergeet men hierbij meer dan eens dat er bij een Klanthousiaste dienstverlening veel meer komt kijken dan alleen getrainde medewerkers.

Een Klanthousiaste organisatie vereist continu aandacht. Medewerkers moeten de ruimte krijgen om Klanthousiast mogen zijn. Sterker nog, ze moeten ervoor worden beloond. Van hoog tot laag. Het vraagt om een structurele aanpak. Hopelijk raken steeds meer directeuren en managers daarvan doordrongen. 365 dagen Klanthousiasme dus!

Een van de belangrijkste reden om met Klanthousiasme structureel aan de slag te gaan, is omdat het leuk is en omdat het complimenten oplevert in plaats van klachten. Bovendien verhoogt het de efficiency aanzienlijk. Een betere motivator is niet te bedenken.

Video's over Klanthousiasme

Klanthousiasme is de overtreffende trap van Klanttevredenheid. Het voelt positief en brengt een glimlach op het gezicht. Collega's en Klanten merken dat. Iedereen weet dat medewerkers die het naar hun zin hebben, beter presteren. Plezier is de basis voor Klanthousiast werken. Vreemd genoeg staat dat in weinig in bedrijfs- en afdelingsplannen. Doe inspiratie op en bekijk de video's over Klanthousiasme van en door Feike Cats. 

Bekijk alle video's

Blogs

17 sep 2019
Onlangs hadden wij ongeveer 60 seconden contact met een medewerker van Ziggo over het terugsturen van een kastje. De volgende dag ontvingen we onderstaande mail:
11 sep 2019
De zomerperiode is voorbij. Voor mij starten de presentaties en workshops Verleuken & Klanthousiasme weer. Ter voorbereiding op die sessies voer ik altijd een gesprek met de opdrachtgevers. Zo...
14 aug 2019
Onze zoon was afgelopen week op vakantie in Griekenland. Toen hij op een nacht stond te pinnen (waarom zou je het overdag doen?) werd niet € 103 uitbetaald, maar werd bij de eerste poging zijn...
6 aug 2019
In 2017 startten we onder aanvoering van Humphrey Iseli in de Gemeente Houten met een traject Verleuken. Meerdere Verleukerteams kwamen met een groot aantal Verleukerpunten. Hoe gaaf is het dat...
11 jul 2019
De afgelopen jaren heb ik het genoegen gehad om tienduizenden mensen in mijn publiek te mogen hebben. Ontelbaar keer stelde ik aan het publiek de vraag of zij naar tevreden medewerkers en Klanten...
21 mrt 2019
Wanneer je tenminste één keer bent geopereerd, dan herken je de situatie vast wel. Je ligt op een hoog bed met wieltjes er onder. Een arts stelt zich voor en draagt een operatiekapje op zijn...
365 dagen Klanthousiasme - Houden van Klanten
365 dagen Klanthousiasme - Houden van Klanten

365 dagen Klanthousiasme

De titel van het boek geeft precies aan wat het doel is: 365 dagen Klanthousiasme bieden. Elke dag een tip om geïnspireerd te blijven, door te pakken en plezier te maken. Het boek is Feike Cats ten voeten uit: scherp, praktisch, inspirerend en voor iedereen te begrijpen en uit te voeren.

Bestel boek

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2019 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..