Hoe een lekke band onze vakantie Klantastisch maakte

We waren een heerlijk weekje weg in Zuid-Spanje. We sliepen zo’n 30 kilometer landinwaarts van Málaga en trokken er elke dag op uit met onze huurauto. Tot ik op een steen reed. Letterlijk.

We hadden de reis geboekt via Elyza Was Here (aanrader!). Inclusief huurauto, geregeld via Sunny Cars, die het op hun beurt uitbesteedden aan Cargets.

Bij aankomst op Málaga Airport werden we keurig opgevangen door een Cargets-host en met een shuttlebusje naar het verhuurstation gebracht. Daar stonden twee vriendelijke mannen achter de balie. Geen gezeur over extra verzekeringen — Elyza had dat ook al keurig afgevangen. Alleen de vraag: “Would you like to drive an automatic?” Graag!

En toen gebeurde het: een cadeautje op wielen. Een prachtige BMW 118 stond voor ons klaar. Dat noem ik nou verwachtingen overtreffen.

Zondagmorgen, 09:19 uur. Bánd kapot.

We waren vroeg op pad richting een bergdorpje, klaar voor een mooie wandeling. Tot die flinke steen onder de auto kwam. Rechtervoorband kapot, in één keer leeg. Ai.

Ik bel Cargets (let wel: zondagmorgen). Na drie keer overgaan krijg ik een vriendelijke stem aan de lijn. “Yes,” zegt hij, “I’ll send someone to pick up the car.” En binnen een minuut krijgen we een sms met GPS-link. De berger is er over 55 minuten.

En ja hoor — op de minuut nauwkeurig verschijnt een vriendelijke man, laadt de BMW op en zegt dat we Cargets opnieuw kunnen bellen. Ze sturen een taxi. Hij is er over een uur.

Alles klopt. Echt alles.

Ook nu klopt de informatie exact. De taxi arriveert op tijd en rijdt ons terug naar het verhuurbedrijf — een ritje van bijna een uur. “Dit wordt een pittig bonnetje,” zeg ik tegen Marloes. We gokken op 100 euro. Maar de chauffeur zegt: “No, it’s covered.” We geven hem 10 euro fooi en hij straalt.

Aan de balie worden we begroet met een grapje: “You again? Still want an automatic?” Dan de vraag welk merk ik zelf rijd. “Audi,” zeg ik. De medewerker knikt: “We have a brand new A3 for you. Like that?” Wow!

We stappen in een fonkelnieuwe Audi met 15 kilometer op de teller. Het ruikt zoals alleen nieuwe auto’s ruiken. Je kent het wel. We voelen ons VIP’s. De steen zijn we al vergeten.

Hasta la vista, stress

Het inleveren aan het einde van de vakantie? Binnen een minuut geregeld. De shuttlebus stond al klaar. Ik geef nog een compliment mee voor het hele team: “Muchas gracias, agradecemos su cumplido,” zegt de chauffeur met een glimlach.

De moraal van het verhaal

Een probleem is niet het einde van een goede ervaring — het kan juist het begin zijn van een onvergetelijke. Geen discussie, geen gedoe, maar snelheid, service en een vleugje verrassing. Cargets & co lieten zien hoe Verleuken in de praktijk werkt.

Chapeau. Klantastisch geregeld. Zelfs met een lekke band.

Blogs

Ontvang één keer per maand de inspiratiebrief vol met ideeën om te Verleuken en Klanthousiast aan het werk te gaan.

Naam